Csak idén hat új Suzukit láthatunk, a GSX-S1000GX pedig 2024 slágere lehet

 

A város egyik legszebb pontján, a Ligetben zajlott a Magyar Suzuki Zrt. évnyitója, ahol bemutatták a korábbi esztendők legnépszerűbb modelljeit, illetve a legjobban várt 2024-es újdonságokat. Már messziről hirdette az épület előtt álló, tűzpiros Hayabusa, hogy jó helyen járok, bent pedig újabb gépek sorakoztak, közöttük a legfontosabb 2024-es újdonsággal, a GSX-S1000GX-szel, ami több szempontból is mérföldkő a gyár történetében.

Mielőtt a legújabb crossoverre terelődött volna a szó, bemutatták a márka rövid- és középtávú terveit, élen a modellválaszték átalakításával. Kiderült, hogy a hamamatsui üzemben hamarosan megkezdődik a tisztán elektromos motorok gyártása, bár ezek inkább az ázsiai piacra készülnek, viszont egyre nagyobb hangsúlyt kapnak majd a következő években.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa
Egyelőre hétpecsétes titok, hogy pontosan milyen e-robogók és e-motorok érkeznek, de hat éven belül legalább nyolc akkumulátoros motort láthatunk a Suzukitól, sőt azt szeretnék elérni, hogy 2030-ban már a hangtalan vasak tegyék ki az eladások negyedét. Ez már csak azért is nagy lépés lenne, mert a japán márka jelenleg közel kétmillió motort értékesít évente, vagyis az átállás után minden szezonban 5-600 ezer elektromos kétkerekű eladását tervezi a vállalat.
 

Többek között azt is megtudhattuk, hogy a vártnál is jobban szerepelt tavaly a GSX-S család, illetve a Hayabusa, amiből csaknem 15 000 darab talált gazdára, sőt a GSX1300R Magyarországon is vezeti a sportmotorok idei eladási versenyét a friss Datahouse-összesítés alapján. Márpedig a GSX-S família 2024-ben szerezhet igazán sok rajongót a márkának, mivel februárban elkezdődött az új GSX-S1000GX árusítása, ami a jelek szerint komoly sikert hozhat a Suzukinak.

suzuki-gsx-s1000-gx-es-hayabusa

Tegyük hozzá, nem csoda a felfokozott érdeklődés, hiszen ez a Suzuki első olyan motorja, amiben elektronikusan vezérelt felfüggesztés dolgozik, és a sornégyes crossoverek eleve rendkívül népszerűek Európában.

Akinek nem az újdonságokra fáj a foga, hanem szeretné megkaparintani az utolsó 650-esek egyikét, azoknak jó hír, hogy idén még biztosan elérhetőek lesznek a V2-es DL és SV modellek, mielőtt végleg átadják a helyüket az új, 800-as, sorkettes utódoknak.

Jóllehet, korai még az őszről beszélni, de a Suzuki idei terveit látva biztosra vehető, hogy még 2024 vége előtt hat új motor érkezik a márkától, amiben lesznek vadonatúj típusok, valamint a már ismert gépek új változatai is. Folytatódik tehát a Suzuki modellválasztékának bővítése, de emellett továbbra is elérhetőek lesznek az elmúlt évtizedek közönségkedvencei, mint például a DL650 V-Strom, amire továbbra is komoly igény van a hazai és a nemzetközi piacon.