Honda ENY1 – Az elektromos ékszerdoboz

 

Nem is olyan rég szerencsém volt kipróbálni a Honda legújabb elektromos hajtású városi terepjáróját, az ENY 1-et. Eleinte kicsit kiábrándultan és tele előítéletekkel indultam az autó után ugyanis az elmúlt időszakba általam tesztelt elektromos autók nem feltétlenül nyújtották azt, színvonalat amit a gyártók ígértek. Ismét egy „elektromos nyűg” gondoltam magamban, amikor beléptem a Honda szalonba, átvettem a kulcsót és elindultam az autó irányába de abban a pillanatban amikor a nyitásra felvillantak az autó fényszórói már kezdtem azt érezi hogy ez az autó megszólít.

A gyönyörű, egyedi színe (aqua topaz metalic) már magában egy jelenség, hiszen a megszokott autó színek között egy üde jelenség volt. A borús, szomorkás időjárás ellenére is mosolyt csalt az arcomra. Ehhez társul az autó letisztul forma tervezése, amely egyszerre modern és jellegzetes, árulkodó, de egyedi. Egyértelműen vissza köszönt a Honda vonalvezetés, de mégis van benne egyediség.

„Ez csak a külső”- gondoltam magamban, ösztönözve magam arra, hogy nem ragadjak meg a felszínen, és ne engedjek a csábításnak. De nem tudtam, az autó teljes mértékben elrabolta a szívem, a gyönyörű fehér bőr belső, a tökéltesen letisztult és kidolgozott belső tér, a 15,1’’ érintő kijelző, amely méretét meghazudtoló tökéletességgel simult a térbe. Végre egy autó ahol a kijelző nem zavarja a kilátást, minden kar nyújtásnyira és minden egyértelműen annyira kompakt és ésszerű hogy nem vonja el a figyelmet a vezetésről.

Az első és hátsó ülések kényelmesek, a tér kihasználtsága tökéletes, akár elől akár hátul utazunk. Akár felnőtt akár gyerek, bőven marad hely a lábnak, kéznek, fejnek. Bár sajnáltam, hogy csak a vezető ülést lehet elektromosan állítani, de az ülés és kormány fűtés hamar feledtette velem ezt az apróságot. Azt viszont nehezebben tudtam feldolgozni, hogy a hátsó napfénytető annyira manuális, hogy ha az égboltban szeretnénk gyönyörködni, akkor szó szerint le, kell szerelni. De összegségében nem tudok más negatívumot a Honda számlájára írni.

 

Az autó minden téren meggyőzött. A ható táv majdnem 300 km, a töltés egyszerű, a pillanatok alatt csatlakoztatni lehet, és azonnal indul is a töltés. (volt olyan autó nálam, aminek a töltőre való csatlakoztatása már már felért egy holdra szállási kisérlettel). De a Honda töltése 2 gombnyomásra indult, az elsővel még az belső térben kinyitható volt az autó orrába rejtett töltő csatlakozó,másodikra már a kis fedőkupak nyílt és indult az energia felvétel. Fényvillanás jelezte, hogy a csatlakozó megfelelően illesztésre került és elindul a töltés.

Bátran ki merem jelenteni, hogy a piacon jelenleg elérhető elektromos SUV- közül a Honda ENY 1 volt az ami tényleg elrabolta a szívem, ami ár –érték, felszereltség és hatótávot figyelembe véve igazán kiemelkedik a mezőnyből. 100% ban meggyőzött, és ami még ennél is fontosabb, hogy nem csak engem, hanem egy háromszoros világbajnok F1 pilótát is, hiszen a közelmúltban Marx Verstappen is bepattant ez elektromos Honda volánja mögé és állítás szerint teljes mértékben lenyűgöző az autó.

Ha valaki épp elektromos SUV vásárlás elött áll és egész véletlenül még az F1 rajongók táborát erősíti, akkor irány a Honda kereskedés, hiszen egy háromszoros világbajnok nem tévedhet.