A FIAT új globális stratégiája:trendi járművek sokasága érkezik a legendás olasz gyártótól

 

A folyamatosan változó globális mobilitási piacon kétféle magatartással találkozhatunk: vannak, akik csak
álmodoznak a szebb jövőről, és vannak azok, akik konkrét lépéseket tesznek a fenntarthatóbb,
felelősségteljesebb holnap megvalósításáért. A FIAT most, a
Panda által ihletett tanulmányautó-család bemutatásával bebizonyította, hogy a jövő már megérkezett.
Az első új modell világpremierjére idén júliusban kerül sor, majd ezt követően 2027-ig bezárólag minden
évben egy-egy új típust leplezünk le. Az új modell családra nem kisebb feladat vár, mint hogy meghódítsa a
világ útjait, és kiteljesítse a márka modellkínálatát. A Stellantis jóvoltából a FIAT felhasználhatta a
cégcsoport új, globális padlólemezét, amelyet a rá jellemző, olasz kreativitással – a szépséget egyszerű
megoldással társítva – teljesített ki.
Az új globális termékstratégiát egy új videóban (amely ezen a linken elérhető) ismertette Olivier Francois,
a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója, aki egy vidám Pandával utazott el az
„olaszországi Genfbe” (azaz a Brescia megyében található Ginevra településre), hogy onnan nyújtson
áttekintést a márka közelgő modell újdonságairól. Nem véletlenül választotta a Pandát, amely az elmúlt
több mint negyven évben alapvetően meghatározta a mobilitás élményét: az olasz kreativitás ezen
jelképe szolgált ugyanis ihletadó forrásként a Fiat új tanulmányautóihoz.

„A FIAT egy globális márka, amely tavaly 1,3 millió autót értékesített, és amely stabilan vezeti az
eladásokat a világ számos pontján.” – mondta Olivier Francois. „Globális szereplők vagyunk tehát, és
ennek megfelelően következő lépésként a helyi gyártmányokról átállunk egy olyan, globális kínálatra,
amelyet a világ minden pontján
élvezhetnek majd ügyfeleink. Nagy
izgalommal adunk Önöknek betekintést
márkánk jövőjébe, méghozzá az igen
közeli jövőjébe, hiszen legelső újdonságunkról már négy hónap múlva, a FIAT 125. évfordulójára
rendezett ünnepségek keretében lerántjuk a leplet. Ezt az autót utána évről évre egy-egy újabb
modell követi majd.”
Ezek az új autók mind ugyanazt a filozófiát képviselik: a funkcionalitás mit sem ér, ha nem okoz
örömöt. Emellett technológiájuk is azonos lesz, hiszen ugyanarra a globális platformra épülnek, ami
lehetővé teszi, hogy minden piacon a helyi igényeknek leginkább megfelelő új modelleket gyártsa és
forgalmazza a FIAT. Azonban attól függetlenül, hogy hol tervezik meg ezeket a modelleket, a világ
bármely pontján gyárthatók lesznek, és minden ügyfelünkhöz eljuthatnak.
Az egyedülálló „multi-energia platform” jóvoltából a következő generációs FIAT modellek tetszőleges
hajtáslánccal készülhetnek, a tisztán elektromostól kezdve a hibriden át a belső égésű motorig. Ezen
túlmenően az új modellcsalád hatékony helykihasználást és fenntartható
anyaghasználatot biztosít majd. Az új modellek mindegyike teljességgel egyedi és eredeti módon
fogja újraértelmezni azt a befogadó, megfizethető, zseniális szellemiséget, ami lehetővé tette a
márka számára, hogy moduláris belső terű, különleges megjelenésű, erőteljes karakterű járműveket
tervezzen és építsen.

A FIAT a „kevesebb több” szemléletet alkalmazva arra vállalkozik, hogy fenntarthatóbb és megfizethetőbb
autókat gyártson. Ennek érdekében megszabadítja termékeit minden felesleges sallangtól, és csökkenti az
olyan, szennyező anyagok alkalmazását, mint a króm, az ötvözetek, a bőr vagy az ülések szivacstöltete.
Ezen felül megkettőzött figyelmet fordítunk az aerodinamikai hatásfokra – erről tanúskodik a Fastback
tanulmányautó kialakítása –, valamint a FIAT zseniális olasz eredetiségére mindig is jellemző
modularitásra.

Az utóbbit támogatja a transzverzális platform, valamint a (modelltől függően) akár 80 százalékban közös
alkatrészek alkalmazása – például a belső térben –, ami a gyártást gazdaságosabbá teszi, és olyan
előnyökkel jár az ügyfél számára, mint a megfizethetőség vagy a karakteres megjelenés.

Városi autó

A videóban bemutatott első tanulmányautó a FIAT új városi autója, a City Car. A jelenlegi Pandánál
nagyobb modell (ha úgy tetszik, „Mega-
Panda”) formatervét részben a márka
szülőhelye: a torinói Lingotto épület és
annak legendás, tetőn kialakított
tesztpályája ihlette. A FIAT formatervezői a Lingotto jó néhány különleges jellegzetességéből merítettek
ihletet az új formanyelv kialakításakor, a könnyű szerkezettől kezdve az optimális helykihasználáson át a
világosságig. Emellett a „La Pista 500” tesztpálya ovális kialakítása az új modell belső terének több pontján
is visszaköszön, a műszerfaltól kezdve a kijelzőn át az ülésekig.
A FIAT mindezek mellett külön hangsúlyt fektet a fenntartható anyagok, így többek között az
újrahasznosított műanyagok vagy a bambuszból készített szövetek használatára. Továbbá arra is
kísérletet tesz a márka, hogy elhárítsa a fenntarthatóbb mobilitás útjában álló akadályokat, így
például egy kihúzható, majd automatikusan felcsévélődő töltőkábellel tenné egyszerűbbé a töltés
folyamatát. Az emelt üléspozíció és a robusztus formaterv a világ minden pontján tökéletes társsá
teszi ezt a kisautót, különösen a zsúfolt városi forgalomban. Ugyanakkor az új modell eléggé tágas és
sokoldalú lesz ahhoz, hogy akár családi hétvégékre vagy nyaralásokra is
útnak induljanak benne ügyfeleink.

Pick-Up

A pick-up a második tanulmányautó, amely megjelenik a videóban. A FIAT piacvezető márka Dél-
Amerikában, a Strada pickup pedig Brazília abszolút legnépszerűbb járműve. A FIAT meggyőződése,
hogy a jövőben ez a járműtípus globális szinten, így akár Európában is hasonló sikert arathatna.
A FIAT új pickup-tanulmánya örömteli, élvezetes köntösbe burkolja a funkcionalitást, és tökéletes társ
lehet abban, hogy az emberek világszerte ismét felfedezzék, micsoda értéket képvisel a szabadidő az
életükben. Az új modell az egész világot élvezetesebbé és praktikusabbá teheti. A pickupok
karakterét a könnyű haszonjárművek funkcionalitásával és a szabadidőjárművek kényelmével
kombináló új modell méreteiből adódóan a világ minden pontján ideális városi járműnek bizonyulhat.
A szabadidős tevékenységek többek egyszerű hobbinál, ez a pick-up pedig tökéletesen felkészült arra,
hogy ügyfeleink a lehető legteljesebb mértékben kiélvezhessék szabadidejüket.

Fastback

A márka két sikermodellje: a brazíliai Fiat Fastback, illetve a Közel-Keleten és Afrikában népszerű Fiat Tipo
örökébe léphet az a Fastback (csapott hátú) modell, amely Latin-Amerika, a Közel-Kelet és Afrika mellett
igazi globális modellként kíván sikert aratni – akár Európában is. A tanulmányautó a többi modellnél
megismert, moduláris platformra épül,
és határozottan sportos hangvételű. A
Fastback az élő bizonyíték arra, hogy a FIAT képes anélkül fokozni
fenntarthatósági eredményeit, hogy feladná a teljesítmény iránti elkötelezettségét: a kontúrokból áradó
dinamizmus és a kifejezetten áramvonalas sziluett egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és teszi
a legtöbb szabadidőjárműnél modernebbé, fiatalosabbá a típus karakterét.

Szabadidőjármű

A videóban megjelenő negyedik tanulmányautó egy tágas családi szabadidőjármű – amolyan „Giga-
Panda.” A FIAT mindig is úttörő szerepet vállalt a megfizethető, innovatív, fenntartható mobilitás
terén, és ezzel összhangban ez a modell is kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy megfeleljen a családi
járművekkel szemben támasztott követelményeknek. A FIAT SUV-tanulmánya hiánytalanul elégíti ki
az ügyfelek legfontosabb elvárásait – a biztonságot, a sokoldalúságot és a tetszetős formavilágot –, és
emellett tágas, robusztus konstrukcióval ajándékozza meg a családokat szerte a világon.

Kempingbusz

Az utolsó koncepciójármű maga a megtestesült élményautó, amely újraértelmezett dolce vita stílusával
segít az embereknek ismét kapcsolatot teremteni egymással és a természettel. A tanulmány az 1980-as
évek Fiat Panda modelljének élményekben gazdag funkcionalitása előtt tiszteleg, felidézve annak az
autónak a sokoldalúságát, amely, bár városi járműnek született, magán viselte a szabadidőjárművek
jellegzetes vonásait, és hűséges társként támogatta gazdáinak minden ambícióját.