25 éves az idén megújult Malaguti Madison modellcsalád

 

 

 

 

25 éves az idén megújult Malaguti Madison modellcsalád

 

Még a múlt évezred legvégén indult a Malaguti nagytestű robogójának, a Madisonnak a gyártása, és tart a mai napig. Több modellfrissítéssel, rengeteg blokk-kategóriával és egy gyárváltással később ezek a talján kétkerekűek még mindig a városok forgalmában cikáznak, és jobbak, mint valaha. De nézzük, hogyan is kezdődött a Madisonok sikertörténete.

 

A Malaguti 1998-ban döntött úgy, hogy beszáll a maxirobogók piacára. Még abban az évben a Bolognai Motorkiállításon leplezték le az első modellt, a Madison 250-et. A modernnek számító  formaterv és a megfelelő műszaki tartalom hamar sikeressé tette, így nem sokkal később már debütált a 125cm3-es és a speciálisan olasz 150-es változat is. A modell neve amerikai eredetű, James Madison az alapító atyák egyike és az USA 4. elnöke volt, akiről utat, várost és egyéb földrajzi területeket neveztek el. 2001-ben tovább bővült a paletta, bemutatták a 180 köbcenitiméteres változatot, valamint a modellcsalád zászlóshajójának számító Madison K400-at is. A következő évben kisebb modellfrissítésen esett át a fomaterv, mely az elülső lámpákat és a szélterelőt érintette.A Madisonok népszerűsége egyre nőtt, még a regionális olasz rendőrség is alkalmazta a 200-as modelleket szolgálati robogónak. 

 

Malaguti Madison S200

 

2006-ra a Malaguti Madisonok eladása elérte a 75.000 darabot. Ugyanebben az évben jelent meg a modellcsalád harmadik generációja, melyet már kívül-belül átdolgoztak. A modellfrissítéssel merevebb vázat, Paioli első felfüggesztést, nagyobb, 14 collos kerekeket és stabilabb fékrendszert kapott a Madison. A korábban aszimmetrikus műszerfalat is lecserélték, immár egy négyosztatú, szimmetrikus műszeregységről lehetett leolvasni a járművel kapcsolatos értékeket. Megjelent a Madison 250 RS, melyben a korábbi Yamaha blokkot Piaggio Quasar erőforrásra cserélték. A Madisonok immár teljesítették az EURO3 előírást. A robogók alkatrészeinek 95%-át olasz beszállítóktól szereték be. Később a Madison 400 lekerült a palettáról, helyét a Malaguti Spidermax 500 vette át.

 

Malaguti Madison 3 250 i.e.

 

Pénzügyi nehézségek miatt a Malaguti Castel San Pietro-beli gyárát 2011-ben bezárták.   A Madisonok gyártása viszont nem szűnt meg, mert a spanyol Rieju megvásárolta a modellek összeszerelő gépsorát és Cityline néven forgalmazta tovább, már a saját márkneve alatt. A Malaguti hányattatott sorsa  azonban nem jelenetette a patinás olasz brand végét. 2018-ban ugyanis a KSR Group-hoz került a Malaguti márka, az osztrák konszern pedig új életet lehelt a bolognai vállalatba. Még abban az évben bemutatták az új Malaguti motorokat, melyekkel a Madison modellnév is folytatódott. A többi, jelemzően nyolcadliteres típus mellett az EICMA láthatta először a nagyközönség az új Madison 300-at is.

 

 

A Madison robogók nemzetközi sikere töretlen volt, ám az európai forgalmazásban rövid szünet következett, hiszen a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi szabályozás miatt a Malaguti mérnökei ismét átdolgozni kényszerültek az erőforrásokat. Végül az első EURO5-kompatibilis Malaguti Madison 125 modellek 2024 elején érkeztek meg Európába.  A szemkápráztató, hamisítatlanul olaszos formaterv mellett a remek futóműnek, az erőteljes, injektoros blokknak, a stabil fékeknek köszönhetően a műszaki tartalom is erőteljes és naprakész. A Malaguti Madison család legújabb tagja méltón visszi tovább a negyedszázados hagyományt és adja át a tulajdonosnak minden gázadásnál a hamisítatlan olasz robogós életérzést.