Az új Hilux Hybrid 48V változat még magasabb szintre emeli a legyőzhetetlen ikont
Az évente megrendezésre kerülő Kenshiki fórum idén a Toyota rendkívül népszerű Hilux modelljéhez
is újdonságokat jelentett be, melyek mind a biztonság, mind a vezetési élmény területén szintet
emelnek a korábbi modellekhez képest. A népszerű Hilux modelljükhöz egy új, fejlett 48V-os hibrid
rendszerrel ellátott verzió érkezik, mely nemcsak hatékonyabb teljesítményt, de városi és terepes
környezetben egyenletesebb működést is ígér a modern technológia segítségével.
Az új hibridváltozat bevezetése nem vezet kompromisszumokhoz a Hilux eredeti terhelhetőségében és
terepképességeiben. A kivételes vontatási kapacitás, a hasznos terhelhetőség és a kimagasló
terepjáró képességek továbbra is kiemelkedő maradnak. A Toyota tovább fokozza a Hilux biztonsági
szintjét a legújabb Toyota Safety Sense funkciók bevezetésével, amelyek további védelmet nyújtanak
az utasoknak és más közlekedőknek.
Az új Hilux Hybrid 48V csatlakozik a Toyota Professional kibővített kínálatához, és várhatóan 2024 közepén
jelenik meg Európában. A frissített modell új lehetőségeket kínál az üzleti vezetők és kalandvágyó sofőrök
számára, akik egy modern, kifinomultabb Hilux élményre vágynak.
A Toyota új Hilux Hybrid 48V modellje első alkalommal teszi elérhetővé a legendás pick-up modellcsalád
számára az elektrifikált hajtást, amely nagyobb hatékonyságot, jobb vezetési élményt és fokozott kényelmet
biztosít városi és terepes környezetben egyaránt. A legyőzhetetlen Hilux 1968-as japán bevezetése óta híres
a minőségéről, tartósságáról és megbízhatóságáról (QDR), valamint a Toyota egyik legismertebb
munkagépévé és ikonikus, kettős felhasználású járművé vált, amely a városban és a világ legnehezebb
terepein is megállja a helyét. A 48V-os hibrid rendszerrel való kiegészítéssel a Toyota megerősíti a
karbonsemlegességhez vezető, több technológiát magában foglaló megközelítését. A Toyota hisz abban,
hogy minden vásárlónak szüksége van többféle megfizethető és praktikus lehetőségre, beleértve a
haszongépjárműveket és a terepjárókat is. Az ismerős, ikonikus Hilux külsővel rendelkező, kizárólag
duplafülkés kivitelben kapható Hilux Hybrid 48V erőteljes benyomást kelt merész, háromdimenziós
hűtőrácsával és első lökhárítójával, amely hangsúlyozza a pick-up erős, robusztus megjelenését. Az új Hilux
Hybrid 48V utasterében a kényelmes, tágas belső térben széleskörű funkciók állnak rendelkezésre, beleértve
a modern infotainment rendszert és a legújabb Toyota Safety Sense technológiát.
Új 48V technológia
Az erőteljes, 2,8 literes Hilux dízelmotort egy olyan 48V hibrid rendszerrel erősítették meg, amelyet
kifejezetten a Toyota kettős felhasználású pick-upjának egyedi igényeihez terveztek. A motor egy kompakt
motorgenerátort hajt szíjrendszer segítségével, amely viszont feltölti az új 48V-os lítium akkumulátort, amely
elég kicsi ahhoz, hogy a hátsó ülések alá építsék be, így minimálisra csökkentve az utastérre gyakorolt hatást
– ráadásul mindössze 7,6 kilogrammot nyom. Ez a 48 V-os akkumulátor egy új DC/DC átalakítón keresztül a
jármű 12 V-os rendszerét is ellátja. A Toyota öntöltő hibrid elektromos rendszereihez hasonlóan az új
akkumulátor lassítás közben töltődik, hatékonyan visszatáplálva az egyébként elvesző fékenergiát, miközben
a fékteljesítményt is növeli. Feltöltés után az akkumulátor akár 16 lóerős (12 kW) teljesítményt és 65 Nm
nyomatékot ad hozzá a motorgenerátoron keresztül a motor képességeihez a gyorsulás és a hatékonyság
növelése érdekében. A strapabíró motorgenerátor kompakt, és úgy tervezték, hogy ellenálljon a
haszongépjárművek által tapasztalt keményebb munkakörnyezetnek, míg a motort úgy alakították át, hogy
alkalmazkodjon a hibrid rendszerhez. Az új kétkarú szíjfeszítő és a szíj erősebb anyaga hozzájárul a jobb
vezethetőséghez és a csendesebb működéshez, miközben megőrzi a Hilux híres tartósságát. A
motorgenerátorral kombinálva a nagy teljesítményű és bevált Euro 6d szabványnak megfelelő, DOHC, 16
szelepes, 2,8 literes dízelmotor dolgozik, amely 204 lóerőt (150 kW) termel 3400 fordulat/perc fordulatszámon
és 500 Nm nyomatékot 1600 és 2800 fordulat/perc között. Az egység common rail üzemanyag-
befecskendező rendszerrel, változó geometriájú turbófeltöltővel és vízhűtéses intercoolerrel van felszerelve. A
kipufogógáz-kibocsátást szabályozó intézkedések közé tartozik a dízeloxidációs katalizátor, a dízel
részecskeszűrő, a szelektív katalitikus redukció (SCR) és a karbamid kiegészítő befecskendezés.
A Hilux Hybrid 48V a meglévő Hilux, Land Cruiser és PROACE járműcsaládhoz hasonlóan kompatibilis a
HVO100 gázolajjal, amely 100 százalékban megújuló forrásokból előállított, nem fosszilis üzemanyag.
Közvetlen, hatékony és csendesebb teljesítmény
Az új Hilux Hybrid 48V egyesíti a közvetlengyorsulást, a jobb fékteljesítményt és a fokozott üzemanyag-
hatékonyságot a kifinomultabb vezethetőséggel, akár országúton, akár nehéz terepen.
Városi környezetben a hibrid 48V rendszer többletteljesítménye jobb gázreakciót és egyenletes gyorsulást
biztosít, különösen álló helyzetből, míg a regeneratív fékezés hatékonyabb és természetesebb lassítási
érzetet kelt. A továbbfejlesztett stop-start rendszer lehetővé teszi, hogy a motor hosszabb ideig kikapcsolva
maradjon, ami a 48V-os hibrid rendszer előnyeivel együtt akár 5 százalékkal javítja az üzemanyag-
hatékonyságot a hagyományos, nem elektrifikált hajtásláncú dízelhez képest. A hatékonysági előnyök mellett
a továbbfejlesztett stop-start rendszer kényelmesebb vezetést biztosít a forgalomban, köszönhetően a
gyorsabb gázreakciónak álló helyzetből és a motor csendesebb újraindításának, amelyet az tesz lehetővé,
hogy a motorgenerátor folyamatosan a motorhoz kapcsolódik, és a hagyományos rendszerektől eltérően nem
használja az indítómotort. Ez azt is lehetővé teszi, hogy a motor magasabb fordulatszámon induljon újra. A
vezetési teljesítmény javulása nem korlátozódik a városi környezetre, és a Hilux Hybrid 48V, illusztris
örökségéhez híven, természetesen terepen is kiválóan teljesít.
A motorgenerátor teljesítménye egyenletesebb gyorsulást tesz lehetővé a durva terepen való közlekedés
során is, a regeneratív fékezés pedig a biztonságosabb lejtmenetet segíti, miközben a motor üresjárati
fordulatszáma 720-ról 600-ra csökken, ami növeli a vezető képességét a jármű könnyebb irányítására. A
Hiluxban először megjelenő, új Multi-terrain terepválasztó rendszer még jobb teljesítményt és irányíthatóságot
biztosít azáltal, hogy a vezetőnek lehetősége van a jármű stabilitásszabályozásának beállításait az adott
vezetési körülményekhez igazítani. Ez automatikus üzemmódra is beállítható, vagy a vezető választhat az öt
előre programozott opció közül – Dirt, Sand, Mud, Deep Snow vagy Rock –, amelyek a vonóerő és a kerekek
kipörgésének szabályozására vannak kalibrálva a haladás és a manőverezés javítása érdekében. Különös
figyelmet fordítottak arra, hogy a Hilux Hybrid 48V félelmetes gázlóképességgel rendelkezzen. A Hilux Hybrid
48V a 48V-os akkumulátor és a DC-DC átalakító vízszigetelésének köszönhetően akár 700 mm mély vízen is
képes áthaladni, míg a motorgenerátor csigáján és szíján új csúszásgátló és erősítő intézkedések biztosítják
az optimális teljesítményt még nedves úton is.
Erős és stabil vezethetőség
Az új Hilux Hybrid 48V büszke 5325 milliméteres hosszára, 1900 milliméteres szélességére és 1815
milliméteres magasságára, miközben az 1525 mm hosszú rakodótérnek köszönhetően praktikumot és
robusztus stílust egyaránt kínál. A hibrid hatékonyság és a vezetési teljesítmény javulása nem jelent
kompromisszumot a vontatási kapacitás és a hasznos teherbírás terén, amelyek továbbra is kivételes
értékeket mutatnak fel – 3500 kg, illetve 1000 kg. A Hilux Hybrid 48V, akárcsak testvérei, létraalvázas
felépítésével kiemelkedő tartósságot és torziós merevséget biztosít. A strapabíró, tartós laprugós és kettős
lengéscsillapítós hátsó felfüggesztési rendszer a robusztus négykerékhajtású munkagépektől elvárt terepjáró
képességeket az SUV modellektől megszokott vezetési komforttal és kezelhetőséggel ötvözi. A Hilux Hybrid
48V mindentudását erősíti, hogy a duplafülkés járműveknél a kategóriában vezető, 310 milliméteres minimális
hasmagassággal, valamint 29, illetve 26 fokos első és hátsó terepszöggel büszkélkedhet.
Korszerű biztonsági és multimédiás felszereltség
Az új Hilux Hybrid 48V a legújabb Toyota Safety Sense technológiával rendelkezik, amely világszínvonalú
védelmet nyújt a járművezetőknek és a többi közlekedőnek a különféle potenciális veszélyekkel szemben. A
továbbfejlesztett ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjszaka ügyesebben érzékeli a gyalogosokat,
nappal a kerékpárosokat, kanyarodáskor pedig a kereszteződésekben a szembejövő járműveket vagy
gyalogosokat. Az ilyen veszélyek észlelésekor a rendszer hang- és fényjelzéseket ad ki, mielőtt szükség
esetén fékezne. A frissített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) most már a felfestett vonalak mellett
az úttest szélét is érzékeli, míg az adaptív sebességtartó automatika (ACC) a közlekedési tábla felismerő
rendszerrel (RSA) lehetővé teszi a vezető számára, hogy gyorsan beállítsa a sebességet az aktuális
korlátozás alapján, és automatikusan lelassítja a járművet a kanyarok előtt is. Éjszakai vezetéskor az Adaptív
távfény-vezérlés (AHB) kiküszöböli a fényszóróbeállítások váltogatását, hogy ne vakítsa el a többi
járművezetőt. Érzékeli a közeledő járműveket, és pontosan beállítja a LED-fényeket, tompítja a lámpákat a
többi közlekedő árnyékolása érdekében, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy a maximális láthatóság
érdekében megszakítás nélkül használhassa a távolsági fényt. Az utastérben a legújabb, 8” képernyővel
kiegészített Toyota Smart Connect rendszer felhőalapú navigációt kínál a legfrissebb közlekedési
információkkal és interaktív hangvezérléssel a telefonhívások, a multimédia, a légkondicionáló, az elektromos
ablakok és a belső világítás vezérléséhez. A felhasználóknak lehetőségük van arra is, hogy a járművet
kényelmesen zárják vagy nyissák, illetve a légkondicionálót okostelefonos alkalmazáson keresztül
szabályozzák – a felszereltségtől függően. Az Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozási lehetőség
mostantól vezeték nélkül is elérhetők.
Díjnyertes örökség
A Toyota Hiluxot ma már hat különböző országban gyártják, és 1968 óta a világ több mint 180 országában és
régiójában forgalmazzák – világszerte 21 millió darabot adtak el belőle. A több mint fél évszázados története
során a Hilux újra és újra bizonyította legyőzhetetlenségét, hiszen meghódította az Északi-sark, az izlandi
vulkánok és az Antarktisz szélsőségeit. A közelmúltban az autósport világában is letette a névjegyét: 2019-
ben, 2022-ben és 2023-ban három győzelmet szerzett a kimerítő Dakar Rallyn, valamint kétszer megnyerte
az FIA Tereprally Világbajnokságot. Emellett legutóbb 2022-ben elnyerte a középkategóriás pick-upok
számára kiírt rangos Nemzetközi Pick-up Díjat (IPUA). Az IPUA zsűrije a Hiluxot dinamikus hajtásláncáért,
finom kezelhetőségéért és legendás minőségéért, tartósságáért és megbízhatóságáért ismerte el, emellett
egyre növekvő vonzerejét is díjazták a kettős felhasználás – szabadidős és városi közlekedés –
szempontjából. 2024-ben a Hilux termékcsalád a Toyota Professional haszongépjárművek megújult és
kibővített kínálatának részét képezi, a kibővített PROACE járműcsalád mellett – amely a teljesen új PROACE
MAX-ból, valamint a frissített PROACE és PROACE CITY modellekből áll –, egy erőteljes haszongépjármű
termékportfólió részeként. A kibővített Toyota Professional termékcsalád a haszongépjárművek iránti megújult
elkötelezettséget képviseli, és a Toyota célja, hogy növelje az értékesítési volument ebben az ágazatban,
amely 2022-ben 119.000 járművet tett ki, és az idén új értékesítési rekordok felállítására törekszik.
A Toyota ezt az átfogó járműkínálatával kívánja elérni, amelyhez erős hangsúlyt fektet az ügyfelek
elégedettségére, és amely magában foglalja a versenyképes finanszírozást és biztosítást, a garanciát és az
útmenti segítségnyújtást a nyugalom érdekében. Ráadásul cserejárművek is rendelkezésre állnak, hogy az
ügyfelek mindig úton tudjanak lenni és ne legyenek akadályozva a munkájukban.
Az új Hilux Hybrid 48V 2024 közepén érkezik meg a márkakereskedésekbe Európa-szerte.