A Nissan új üzleti terve, a The Arc

A Nissan a The Arc üzleti terv keretében fokozza az elektrifikációra és a növekedésre vonatkozó terveit a

sokrétű AMIEO régióban (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia),
amelynek célja az értéknövelés és a versenyképesség erősítése.
A terv hidat képez a 2020-23-as pénzügyi évekre szóló Nissan NEXT üzleti terv
és a Nissan hosszú távú Ambition 2030 víziója között. A terv széles körű
termékoffenzívára, fokozott elektrifikációra, új mérnöki és gyártási
megközelítésekre, új technológiák bevezetésére, valamint stratégiai
partnerségek kihasználására összpontosít, a globális értékesítés növelése és a
jövedelmezőség javítása érdekében.
Az AMIEO régió illeszkedik a Nissan globális stratégiájához, amely a
volumenbővülést egyedi regionális stratégián keresztül kívánja biztosítani. Ez
felgyorsítja az elektromos járművekre való átállást, amit egy kiegyensúlyozott
elektromos/hagyományos belsőégésű motoros termékportfólió, a főbb piacokon
elért volumenbővülés és a pénzügyi fegyelem támogat.
Ezen kezdeményezések révén a Nissan célja, hogy az éves eladásokat világszerte
1 millió darabbal növelje, amelynek közel egyharmadát (300,000 darabot) az
AMIEO régió adja majd. A globálisan bevezetésre kerülő 16 új elektromosított és
14 belső égésű jármű közül öt teljesen új elektromos és hat teljesen új belső
égésű járművet az AMIEO-régióban vezetnek be. Ezek között lesz a Nissan
néhány, az ügyfelek körében legkedveltebb modellje, köztük a LEAF is.

Guillaume Cartier, a Nissan AMIEO régió elnöke szerint: „A Nissan új üzleti
terve, a The Arc révén világos ütemtervünk van egy ígéretes jövő felé, amely a
növekedésre, az alkalmazkodóképességre és a versenyképességre összpontosít.
Az AMIEO régió teljes mértékben igazodik ehhez a globális tervhez, és
sebességet váltunk a regionális termékkínálatunk bővítése, az elektrifikáció és a
technológia fejlesztése, valamint stratégiai partnerségeink kiaknázása
érdekében, hogy egy új korszakba léphessünk.

Ezzel az átfogó tervvel a versenyképességet és a növekedést támogatjuk, és
biztos vagyok benne, hogy teljesíteni fogjuk, megteremtve az alapokat a Nissan
Ambition 2030 víziójának megvalósításához.”
A Nissan továbbra is ki fogja aknázni a stratégiai partnerségeket
versenyképességének és termékpalettájának támogatása érdekében. Európában
a Renault/Ampere-rel kötött szövetség révén egy új kompakt elektromos
járművet vezet be a Nissan Micra helyett, valamint két új könnyű
haszongépjárművet dob piacra. Az Óceániai régióban a Nissan a Mitsubishi
Motorssal való partnerségére támaszkodva egy új, egytonnás platós modellt
mutat be. Indiában a Nissan megerősíti a Renault-val kötött szövetségét, hogy
növelje gyártási kapacitását, és India az Egyesült Királysággal együtt a régió
egyik kulcsfontosságú exportközpontjává váljon.

Az elektrifikáció előrehaladása
Az elektromos autók bevezetését mostantól az AMIEO összes alrégiójában
tervezik, és a Nissan Európában továbbra is élen jár a Nissan globális
elektromosítási stratégiájának megvalósításában. A márka várakozásai szerint
2026-ra az európai eladásainak több mint 40%-a teljesen elektromos és
elektromosított modell lesz.
A terméken és az értékesítésen túl a Nissan megvalósítja az EV36Zero
elképzelését az elektromos járművek és akkumulátorok gyártására vonatkozóan,
és az új elektromos járművek gyártását az Egyesült Királyságban található
sunderlandi üzemben kezdi meg. Az átalakítási projekt, a Nissan 360 fokos
tervezete a károsanyag-kibocsátás mentes gyártás és vezetés számára, akár 3
milliárd GBP értékű befektetést tesz lehetővé a Nissan és partnerei számára.
A Nissan elektromos ökoszisztémára vonatkozó víziója szerint kereskedelmi
forgalomba kerül a V2G technológia, és a terv időszakán belül a Nissan
elektromos járműveiben elérhetővé válik a kétirányú váltóáramú tölthetőség,
mely először Európában lesz elérhető. A régión belüli új partnerségekre
támaszkodva a Nissan V2G technológiája megfizethető kétirányú otthoni töltőket
is tartalmaz majd, amelyek lehetőséget biztosítanak a jármű akkumulátorában
tárolt energia elektromos hálózatba történő visszatáplálására. Ez új bevételi
lehetőségeket teremt a Nissan számára, valamint előnyöket kínál ügyfeleinek és
a környezetnek.

Az Arc terv: A régiók fókuszpontjai

India
A The Arc tervidőszak alatt a Nissan Indiában három új modellt vezet be, és az
értékesítési volumen megháromszorozását tervezi, így 2026-ra 95,000 darabot
céloz meg, ami 63,000 darabos növekedést jelent a 2023-mas pénzügyi évhez
képest.

A szövetség chennai üzemében (RNAIPL) két új Nissan SUV-ot mutatnak be,
valamint két SUV-ot indítanak a Renault számára. A 2026-ig mintegy 100,000
darabot jelentő további exportlehetőségekkel India az AMIEO-ban az Egyesült
Királysághoz csatlakozik, mint a Nissan egyik legfontosabb exportközpontja.
Ebben a középtávú tervidőszakban a Nissan folytatja egy új, Chennaiban
gyártandó elektromos jármű fejlesztését.

Afrika
A The Arc tervidőszak alatt a Nissan Afrikában az eladások megduplázását
célozza meg, így a terv 110,000 darabra nő, ami 56,000 darabos növekedést
jelent a 2023-mas pénzügyi évhez képest.

A hároméves időszak alatt az afrikai vásárlók az Indiából indított két új SUV-ból
is profitálhatnak. A Nissan egyedülálló e-POWER technológiájának folyamatos
bevezetése mellett a Nissan azt is tervezi, hogy az Arc-terv végére 100%-ban
elektromos járművet kínál a dél-afrikai vásárlóknak.
Ezek az intézkedések, amelyek a piacbővítésre és az új termékek bevezetésére
összpontosítanak, segítenek biztosítani, hogy a Nissan Afrikában ki tudja
használni a járműpiac előre jelzett növekedését, és növelni tudja piaci
részesedését.

Közel-Kelet
A Közel-Keleten öt új Nissan SUV kerül bemutatásra, köztük az Indiában gyártott
és exportált két új SUV.
A The Arc egy külön stratégiát is megfogalmaz az elektromos járművek Közel-
Keleten való bemutatására, ugródeszkát biztosítva a további terjeszkedéshez,
miközben a Nissan ezen fontos piacokon igyekszik kamatoztatni erős
márkaerejét a további növekedés érdekében.

Európa
Öt új elektromos autó érkezik a The Arc tervidőszak alatt, köztük a Nissan LEAF,
a JUKE és a Nissan Micra 100%-ban elektromos utódja.
A Nissan az Ampere szövetséggel való partnerségét egy teljesen elektromos
Interstar kishaszonjármű, valamint egy új, FlexEVan alapú kishaszonjármű piacra
dobására is felhasználja.
A teljesen elektromos jövőre való áttérés elősegítése érdekében a Nissan az e-
POWER technológia harmadik generációját fejleszti, a márka egyedülálló
villamosított hajtásláncát, amely kapuként szolgál a teljes elektromos vezetési
élményhez.

Ami az általános értékesítési teljesítményt illeti, a Nissan Európában a
tervidőszak végére 40%-kal, több mint 170,000 darabbal kívánja növelni
értékesítési volumenét.

Óceánia
A The Arc időszak alatt a Nissan az Óceániai régióban négy új modellt mutat be,
köztük egy új 1 tonnás pickupot, kihasználva a Nissan és a Mitsubishi Motors
közötti partnerséget.
Az Óceániai régióban további új elektromos járműveket vezetnek be, ahogy a
villamosításra való áttérés felgyorsul.

Guillaume Cartier így folytatta: „A 140 piaccal és közel 3,8 milliárdos
lakosságával az AMIEO régió hatalmas, és a lehetőségek is óriásiak. Ezzel az új
üzleti tervvel az eddigi legizgalmasabb és leginnovatívabb termékeinket és
technológiáinkat fogjuk kínálni, biztosítva, hogy készen álljunk a versenyre. A
The Arc-ban felvázolt globális stratégiával összhangban belülről kifelé haladva
átalakítjuk üzletmenetünket, a kihívásokat új lehetőségekké alakítjuk, miközben
további bevételi forrásokat teremtünk, és javítjuk az ügyfelek számára kínált
értékteremtő ajánlatunkat.”
A The Arc terv biztosítja a növekedést és az átalakulást az AMIEO-régióban,
megalapozva a Nissan Ambition 2030 vízióját, a vállalat hosszú távú
elképzelését, hogy valóban fenntartható vállalattá váljon, egy tisztább,
biztonságosabb és befogadóbb világ felé haladva.

 

Oszd meg ezt a cikket!