Megérkezett az új Mercedes-Benz eSprinter

 

Megérkezett az új Mercedes-Benz eSprinter

 

 

 

  • Az eddigi legsokoldalúbb és leghatékonyabb teljesen elektromos Mercedes-Benz kisteherautó január 16-tól rendelhető
  • eSprinter és Sprinter számos új digitális extrával, az MBUX legújabb generációjával, valamint biztonsági és asszisztens rendszerekkel további, esetenként új és továbbfejlesztett funkciókkal
  • eSprinter akár 440 kilométeres hatótávolsággal[1],[2] (WLTP szerint)

A nagyteherautók szegmensének villamosított névadója – az új Mercedes-Benz eSprinter – hamarosan az utakra kerül. Az ügyfelek számára nyújtott hozzáadott érték sokoldalúságában és rugalmasságában nyilvánul meg: A két karosszériaforma és -hossz, a három akkumulátorméret és a nagy hasznos teherbírás teszi az új eSprintert az ideális járművé sokféle alkalmazáshoz. Igényeitől függően az ügyfél választhat nagyobb hatótávolságot vagy nagyobb teherbírást. A kisteherautó január 16-tól rendelhető 56 kWh vagy 113 kWh hasznos akkumulátorkapacitással kombinálva. Hamarosan érkezik egy 81 kWh-s változat is. Emellett az új eSprinter egy későbbi időpontban először nyitott modellként is elérhető lesz. Ez teszi az eSprintert vonzó alapjárművé számos új szektor, valamint karosszéria- és felszerelésgyártók számára. Ezenkívül az intelligens, digitális csatlakoztathatóság pluszt kínál, először az MBUX multimédiás rendszerrel, továbbfejlesztett biztonsági és segédrendszerekkel, valamint továbbfejlesztett alapfelszereltséggel. Ezenkívül az eSprinter opcionális pótkocsi-csatlakozóval is elérhető lesz.

A hagyományos hajtású Mercedes-Benz Sprinter szintén január 16-tól rendelhető, számos újdonsággal. Megrendelhető a helyi fiókokban, valamint az értékesítési partnereknél, és online is megrendelhető lesz.

“Sokoldalúságával, az infotainment rendszerek új generációjával, valamint a továbbfejlesztett biztonsági és asszisztens rendszerekkel a Sprinter továbbra is tökéletes átfogó rendszermegoldás a kereskedelmi szállítási és mobilitási követelmények széles skálájához. Az új eSprinter pedig lenyűgöz a hatékonyságával, hatótávolsága és terhelési mennyisége. Ezzel egyben aláhúzza a Csoport azon igényét, hogy vezető szerepet töltsön be az elektromos mobilitás terén a kereskedelmi célú szegmensben.”
Andreas Zygan, a Mercedes-Benz furgonok fejlesztési részlegének vezetője

 

Sokoldalú és hatékony: Az új Mercedes-Benz eSprinter

 

Hatékonyság, hatótávolság és terhelési mennyiség: Ez a hármasság teszi az új Mercedes-Benz eSprintert sokoldalú mindenre. Emellett számos technikai újítást hoz, és egy új koncepción alapul, amely három modulból áll. Ezek a lehető legnagyobb szabadságot teszik lehetővé a különféle bővítmények és karosszériák fejlesztése és tervezése során, amelyeket korábban csak a hagyományos meghajtású Sprinterből ismertek.

Az elülső modul, egy egységes kialakítású szár, magában foglalja az összes nagyfeszültségű alkatrészt, és változatlanul kombinálható minden járműváltozattal, függetlenül a tengelytávtól és az akkumulátor méretétől. A helytakarékos integrált nagyfeszültségű akkumulátor modulja az alvázban található. A tengelyek közötti akkumulátorhelyzet a robusztus akkumulátorházzal együtt biztosítja a nagyfeszültségű akkumulátor optimális tárolását, az alacsony súlypont pedig pozitívan befolyásolja a kezelhetőséget. Az elektromos hajtású hátsó tengellyel ellátott hátsó modult az új eSprinter minden változatában használják. A kompakt és erős villanymotor a hátsó modulba is be van építve.

Az új eSprinter bizonyította hatékonyságát egy tesztvezetésen, amelyen az új eSprinter kisteherautó gyártás előtti járműve 113 kWh akkumulátorral teljesítette a Stuttgartból Münchenbe és vissza – 475 kilométeres útvonalat – egyetlen menetben. akkumulátor töltéssel és újratöltés nélkül.

A CEP (futár, expressz és csomagküldő szolgáltatás) gyakorlatias járműkonfigurációját illetően egy extra hosszú, magastetős eSprintert választottak erre a tesztútra.

Elektromos hajtáslánc és nagyfeszültségű akkumulátor

 

Az új Mercedes-Benz eSprinter elektromos meghajtású hátsó tengelye előnyöket kínál az ügyfeleknek a járműhossz, a jármű maximális össztömege (4,25 tonna), valamint a vontatási kapacitás (maximum 2 tonna) és a terhelés (maximum 14 m³) tekintetében. . Ennek megfelelően az új eSprinter kétféle karosszériaformában[3] és hosszúságban, valamint hatékony villanymotorral kapható, 100 és 150 kilowatt csúcsteljesítménnyel. Az új állandó mágneses szinkronmotort (PSM) különösen nagy hatásfok jellemzi. Emellett a hőkezelést is továbbfejlesztették. A vásárlók három különböző akkumulátorméret közül választhatnak az új eSprinterhez, a hatótávolság és a hasznos terhelés egyéni igényeitől függően: 113 kWh, 81 kWh vagy 56 kWh hasznos kapacitású akkumulátor (a 81 kWh-s változat később is megrendelhető) idén). A WLTP-cikluson alapuló szimulációval számított elektromos hatótáv akár 440 kilométer is lehet1,2. A WLTP City cikluson alapuló szimulációk szerint akár 530 kilométeres hatótáv1,2 is lehetséges a városi területeken történő utazások során. Ezekkel a tartományokkal a jármű hosszabb utakra is ideális. Az akkumulátorcellák lítium-vas-foszfátból készülnek, és mentesek kobalttól és nikkeltől. Az energia-visszanyerés túlfutási és fékezési üzemmódban (rekuperáció) optimalizált és hatékony vezetést biztosít. A gyógyulás intenzitása a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel egyénileg állítható. A különösen hatékony és kényelmes vezetési stílust az eSprinterben található új DAUTO automatikus rekuperációs rendszer teszi lehetővé. Az „előrelátóan vezessen és energiát takarítson meg” elv szerint a radarból, kamerából és navigációs adatokból származó információk hálózatba kapcsolódnak, és a regeneráció erőssége automatikusan, valós időben igazodik a helyzethez. Ezenkívül az ECO Assist támogatja az előre vezetést: a felszereltségtől és az országtól függően a rendszer elemzi, hogy egy jármű halad-e elöl, mi a sebességkorlátozás vagy lejtő következik-e, és jelzi, mikor kell levenni a lábát a gázpedálról. a műszercsoportban. A helyzettől függően kiválasztja a megfelelő regenerációs erőt. Ezen kívül három vezetési mód segít kiválasztani a maximális kényelem vagy a maximális hatótáv között.

Gyorstöltés nyilvános töltőhálózaton a Mercedes me Charge segítségével

A Mercedes-Benz összes elektromos kisteherautójához hasonlóan az új eSprinter is képes váltakozó áramú (AC) és egyenáramú (DC) töltésére is. A beépített töltő akár 115 kilowatt[5] egyenárammal is tölthető (opcionális) egy gyorstöltő állomáson. Konkrétan ez azt jelenti: Az 56 kWh kapacitású akkumulátor 10-80 százalékra[6] körülbelül 28 perc alatt, maximum 115 kW-on töltődik fel. A 113 kWh hasznos kapacitású akkumulátor kb. 42 percet igényel, maximum 115 kW teljesítmény mellett. A Mercedes me Charge4 digitális szolgáltatás az eSprinterhez is elérhető. Ezzel az ügyfelek hozzáférhetnek Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatához, mintegy 600 000 töltőponttal – beleértve az IONITY európai gyorstöltő hálózatot is.

A Mercedes me Charge kényelmes töltési élményt biztosít, és egyetlen töltési szerződésen keresztül 1150 különböző nyilvános töltőállomás-üzemeltető számára kínál hozzáférést Európában[7]. Ezek közé tartozik a Mercedes-Benz Charging Hubs, amelynek első európai telephelye nemrég nyílt meg Mannheimben. A Mercedes me Charge tarifarendszerrel az ügyfelek a töltőállomás üzemeltetőjétől függetlenül érvényes rögzített árakat élvezhetik. Ily módon a Mercedes-Benz maximális költségátláthatóságot teremt. Az ügyfelek egyéni töltési viselkedésükhöz igazíthatják tarifájukat, és optimalizálhatják költségeiket. A Mercedes me Charge minden állomáson lehetővé teszi a töltést megújuló energiaforrásokból származó elektromossággal[8].

Az új eSprinterhez B2B megoldás is lesz, kifejezetten vállalati ügyfelek számára. Ez lehetőséget kínál a vállalati és flottaügyfeleknek a jármű- és sofőrkezelés egységesítésére, valamint a teljes vállalatra kiterjedő számlázásra.

 

 

Az új Mercedes-Benz Sprinter hagyományos hajtással maximális rugalmasságot kínál

 

Akár az építkezésen, akár ingajáratban, akár lakóautók bázisaként: az új Mercedes-Benz Sprinter minden változatában kényelmet ígér útközben és terepen – az alváztól és a hajtóműtől a kisteherautóig és tourerig, hátul. -, első- vagy összkerékhajtás és a jármű legnagyobb össztömege (5,5 tonnáig). Ezekkel a változatokkal a nagy furgon a legkülönfélébb szegmensekben és számos iparág-specifikus követelménynek megfelel. A motorháztető alatt a jól bevált 2,0 literes dízelmotor (OM654) akár négy teljesítményszinttel is elérhető: 84 kW, 110 kW, 125 kW és 140 kW – a kiválasztott modelltől és hajtásváltozattól függően. A Sprinter összkerékhajtású változata minden modellben elérhető. A hajtásváltozatokat a kényelmes 9G-TRONIC automata sebességváltóval vagy egy 6 sebességes kézi sebességváltóval kombinálják.

 

A jelenlegi MBUX generáció és számos digitális extrával

Az eSprinterben és a Sprinterben is az MBUX (Mercedes Benz User Experience) multimédiás rendszer legújabb generációja lesz alapfelszereltség, 26 cm-es (10,25 hüvelykes) kijelzővel. Ezt a még gyorsabb számítási teljesítmény és a továbbfejlesztett menünavigáció jellemzi. Ennek eredményeként az eSprinter és a Sprinter digitális és interaktív élményt kínál. Ezenkívül az MBUX infotainment rendszer a Mercedes me fiókkal[9] összekapcsolva a digitális extrák széles skáláját kínálja. Egyre intelligensebbé teszik a Sprintert és az eSprintert – az ügyfelek mindennapjait pedig még könnyebbé és hatékonyabbá teszik. Az utazás előtt és után, vagy akár úton ugyanis további funkciók is használhatók, amelyek hozzájárulnak a nagyobb kényelemhez és biztonsághoz. Ez magában foglalja az ingyenes szolgáltatásokat, például a karbantartást, a baleset- és hibakezelést, valamint a távoli szolgáltatásokat, például az ajtók zárását és kinyitását, valamint az ablakok nyitását és zárását a Mercedes me alkalmazáson keresztül. A Mercedes-Benz Van Uptime valós idejű diagnosztikai rendszer a kereskedelmi ügyfelek számára is elérhető a Sprinter opcionális digitális szolgáltatási csomagjaként. A termék lehetővé teszi a járművek adatainak valós idejű kiértékelését és értelmezését a járműleállások elkerülése érdekében. A további kiemelések közé tartozik a kiterjedt személyre szabási lehetőségek, mint például az ülésspecifikus hangfelismerés a vezető és az első utas számára, amely a komfort fej feletti vezérlőegységgel kombinálva lesz lehetséges, valamint a “Hey Mercedes” hangasszisztens optimalizálása. Emellett a vásárlók először élhetnek majd az új műholdas nézet és a pótkocsik és a túlméretezett járművek jelentősen továbbfejlesztett navigációjával, amely kifejezetten a nagyméretű járművek követelményeihez igazodik.Az MBUX-nak köszönhetően az új eSprinter az intelligens navigáció (elektromos intelligenciával történő navigáció) elektromobil ökoszisztémájába is integrálódik, aktív hatótávolság-kezeléssel és felhőalapú szolgáltatásokkal és alkalmazásokkal. Ez biztosítja a nyugodt utazásokat átláthatósággal és a lehető legnagyobb tervezési biztonsággal. Például módosíthatók a töltési beállítások, kiszámítható a lehető legjobb töltési stratégia és elvégezhető az előkondicionálás.

Biztonsági és segédrendszerek: még jobb támogatás minden helyzetben

 

Az új Sprinter és eSprinter biztonsági és segédrendszerei[10] további, esetenként új és továbbfejlesztett funkciókkal vannak felszerelve, amelyek többsége már az alapfelszereltség része. Például az alapfelszereltséghez tartozó aktív fékasszisztens már tartalmazza a kereszteződés funkciót is, ezért akár 60 km/h-s sebességnél is képes figyelmeztetni a függőlegesen keresztező vagy szembejövő járművekre, illetve 70 km/h sebességig a veszélyes előzési manőverekre is. valamint vészhelyzetben 40 km/h sebességig beavatkozni és segítséget nyújtani a kanyarodáshoz, ha egy másik járművel való ütközés veszélye fenyeget. Ezen kívül az új eSprinterrel és az új Sprinterrel mindig a fedélzeten vannak: Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, ATTENTION ASSIST álmosságra figyelmeztető rendszer, Intelligens Sebesség-asszisztens sebességtartóval, beleértve az ingyenes navigációs adatokat a jármű gyártási dátumától számított hét évig. , a Mercedes-Benz segélyhívó rendszere és a tolatókamerája kisteherautók és turisták számára. Opcionálisan első alkalommal áll rendelkezésre a Moving-off Information Assist[11], amellyel elkerülhető az ütközés a jármű előtt haladó többi közlekedővel induláskor. A Sideguard Assist, amely az N2-es jóváhagyással rendelkező járműveknél alapfelszereltség, de egyébként opcionális, segíti a gyalogosok és kerékpárosok jobb észlelését az utasoldalon egy meghatározott területen. A kényelmes és gyors parkolás érdekében a parkolási csomag 360 fokos kamerával és új, 3D-s kijelzővel is elérhető az akadályok láthatóságáért. Végül az opcionális digitális visszapillantó tükör kényelmes rálátást biztosít hátra még akkor is, ha nincs hátsó ablak, vagy a jármű hosszú.

Jelentősen továbbfejlesztett alapfelszereltség 

 

A Mercedes-Benz Vans átfogóan korszerűsítette a Sprinter és az eSprinter alapfelszereltségét, és a felszerelési csomagok ajánlati logikáját még pontosabban az ügyfelek egyedi kívánságaihoz szabta. A már gyakran együtt vásárolt funkcionális berendezéseket ma már egyre gyakrabban csomagolják össze. Mindkét modellhez választhat például a Winter Package PLUS (pl. fűtött kormánykerékkel), az Aktív biztonsági csomag (pl. Distance Assist DISTRONIC-kal) és a Csomagtér-csomag közül.

A BASE sorozattal a Sprinter és az eSprinter többek között új generációs telematikával ellátott MBUX-ot, 26 cm-es (10,25 hüvelykes) kijelzőt és tolatókamerát, színes kijelzős műszercsoportot, új, többfunkciós kézi kormányt kínál. -kikapcsolás-érzékelés, abroncsnyomás-figyelés (elöl/hátul), esőérzékelő és fényszóró-asszisztens, Active Lane Keeping Assist, Intelligens sebesség-asszisztens és tempomat, valamint az ATTENTION ASSIST alapfelszereltség. A Line PRO-hoz tartozik még például a Hill-Start Assist, a magasságban és dőlésszögben állítható kormánykerék, valamint a TEMPMATIC klímarendszer és egy 5V-os USB-aljzat. A SELECT termékcsaládtól kezdve a vásárlók bőrkormánykereket, kényelmes vezetőülést, kényelmes felső vezérlőegységet és nagy teljesítményű LED-es fényszórókat, köztük adaptív távolsági fényszóró asszisztenst is várhatnak.

 

 

Oszd meg ezt a cikket!