Ilyen lesz a Honda új logója - érkezik a 0 Series modellcsalád

 

A 2024. évi CES®-en ünnepli világpremierjét a Honda 0 Series modellcsalád, melynek két új, nemzetközi piacra gyártott, tisztán elektromos üzemű tagját mutatja be a márka.

 

Az Egyesült Államokban, egészen pontosan a Las Vegas-i CES® 2024-en mutatta be az új, globális piacra szánt Honda 0 Series elektromos modellcsalád első tagjainak prototípusát a Honda. A Saloon és a Space-Hub nemzetközi értékesítése várhatóan 2026-ban kezdődik, s már az új H-emblémával kerülnek a kereskedésekbe. Az átrajzolt márkajelzést kizárólag a Honda következő generációs elektromos autói kaphatják meg.

A Honda üzleti stratégiáját a márka jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt. Ezt az üzenetet közvetíti a Honda kiállítási területe is, valamint a cég mobilitási termékei és szolgáltatásai, melyekkel az emberek „átlépik a tér és az idő korlátait, s kiterjeszthetik képességeiket, illetve lehetőségeiket”. Az újdonságokkal a Honda nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy az emberek megvalósíthassák saját álmaikat és maguk is olyan hajtóerővé váljanak, ami előreviszi a társadalmat.

A vállalat arra törekszik, hogy 2050-re a teljes gyártásfolyamat karbonsemleges legyen, csakúgy, mint a termékválaszték.  Ez a Honda elektromos átállásának végét jelenti majd a személygépjárműveket illetően, a cég ugyanis azt a célt jelölte meg, hogy 2040-ben már kizárólag EV-ket és FCEV-ket1 értékesít majd globális szinten.

A Honda 0 Series néven érkező EV-modellcsalád jól mutatja, hogy a Honda – globális jelmondatával és elektrifikációs törekvéseivel összhangban – jelentős átalakuláson megy keresztül. Az elnevezés a Honda elektromos autó fejlesztése iránti elkötelezettségéről árulkodik, s arra utal, hogy a legendás cég, mint autógyártó visszatér a „kiindulási ponthoz”, és nulláról kezdi elektromos autóinak kidolgozását.  Természetesen azzal együtt, hogy felhasználja egyedülállóan gazdag gyártói tapasztalatát, így nemcsak az M/M gondolkodásmód2 érvényesül, hanem a klasszikus Honda-értékek is megmaradnak. Ez azt jelenti, hogy továbbra is élmény lesz vezetni a márka járműveit, melyek szabadabbá és élvezetessé teszik a mobilitást.

A Honda 0 Series modellcsaládot a japán vállalat 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik, ezt követi Japán, Ázsia, Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika.

1. A Honda története: Az alapok és az új kezdőpont az új „zeró”. A Honda visszatér gyökereihez és új indulási pontról, ámde korábbi elveihez hűen kezdi meg következő generációs elektromos járműveinek fejlesztését. Tovább él az M/M gondolkodásmód, és fókuszban marad a vezetési élmény, illetve a mobilitás szabadsága, azaz minden érték, ami a Hondának és a felhasználóknak fontos.

2. Hűen a globális jelmondathoz: megindító, emberek szívét rabul ejtő termékek születnek, melyeket nulláról létre hozott értékek tesznek különlegessé. A Honda tevékenységét továbbra is a vállalat nemzetközi jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt.  Mivel a – kreatív gondolkodásmódnak köszönhető –  értékteremtés nulláról indul, a Honda vásárlóknak is olyan élményben lehet része, ami új kezdőpontot jelent majd. Így viszi tehát előre az embereket és a társadalmat a Honda.

3. Kezdeményezések a társadalom szolgálatában: elhivatottság a „zéró” kapcsán. A Honda egyik legfőbb törekvése, hogy járműveinek a teljes élettartam során „zéró” legyen a környezeti hatása, beleértve magát a vállalati tevékenységet is. Emellett az is célja, hogy a Honda autók, illetve motorkerékpárok képesek legyenek minden (!) halálos balesetet elkerülni.

A Honda 0 Series fejlesztőcsapata visszatért a Honda kiindulási pontjához, és átgondolta, milyen típusú elektromos járműveket szeretne készíteni az előttünk álló időszakban.  Úgy határoztak, hogy a túlzó méret és tömeg jelentette korlátok leküzdésével új értéket teremtenek az elektromos autók piacán, azaz hadat üzennek a nagy és nehéz akkumulátorcsomagoknak, valamint a hordozásukhoz szükséges, ugyancsak nagy és nehéz platformoknak. Az új EV-tervezési irányt három hívószóval írja le a vállalat: karcsú, könnyű és bölcs.

Karcsú: Kihasználva a formatervezési lehetőségeket, új, karcsú, alacsony padlómagasságú EV-platform jöhet létre, amelynek kicsi a tömege és aerodinamikai hatékonyság szempontjából is kiváló.

Könnyű: A közvélekedés szerint az elektromos járművek sportosak és hatékonyak. Hogy ez valóban így is legyen, a Honda, mint autógyártó visszatért kiindulási pontjához és egyedi technológiai megoldásokat dolgozott ki.

Bölcs: Hogy a Honda egyedi, szoftveralapú mobileszközei napvilágot láthassanak, a márka összegezte eddig szerzett tudását és olyan fejlett, intelligens műszaki megoldásokkal állt elő, melyek még okosabbá teszik a járműveket.

A fenti irányelvek alapján megalkotott, dedikált EV-architektúrára épülő modellek az alábbi 5 fő értéket hordozzák:

1)  Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt

2)  AD és ADAS rendszer, melynek köszönhetően teljes biztonságban és lelki nyugalomban autózhatnak az utasok

3)  Optimális „tér” az embereknek, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé  

4)  Egyedülálló vezetési élmény – a felhasználó egynek érezheti magát a járművel

5)  Kimagasló teljesítmény és elektromos hatékonyság

Oszd meg ezt a cikket!