A Honda bejelentette a 2024. modellévű CBR600RR árát

A tavaly novemberi EICMA bemutatását követően, de még az idei motoros
szezon kezdete előtt, nem fedi titok tovább a középkategóriás szupersport-
ékszerének, a CBR600RR-nek az árát, mely Magyarországon 4 589 000 Ft. 1
A hőn szeretett CBR600RR lenyűgöző és felülmúlhatatlan versenymúlttal
büszkélkedhet. Erről tanúskodik, hogy 2003 és 2008 között minden évben
megnyerte az FIM World Super Sports világbajnokságot, sőt 2010-ben, 2012-ben és
2014-ben is diadalmaskodott. Emellett az Asia Road Racing bajnokságban is végig
tarolt 2012 és 2016 között, sőt az All-Japan Road Race sorozat ST600-as
kategóriájában (2003-tól 2011-ig, valamint 2013-ban, 2014-ben, 2016-ban és 2019-
ben), illetve a Moto2-ben (2010-től 2018-ig) is számtalan alkalommal kivívta az
összetett elsőséget.
A CBR600RR 2017-ben távozott a Honda európai szalonjaiból, mikor a
szupersportmotorok felől a naked és a kalandmotorok felé kezdtek fordulni a
vásárlók. 2021-ben újra színre lépett Japánban és Thaiföldön, most pedig visszatér
az öreg kontinensre, méghozzá a legpuritánabb közúti használatra is alkalmas
gyorsasági motorként.
A 2024-es CBR600RR egy igazán ritka és gyönyörű modell, amit egyedülállóan
pörgős és kifinomult, négyhengeres erőforrás, valamint modern, a MotoGP-ben
fejlesztett elektronikai és aerodinamikai rendszer tesz naggyá.
Készen áll, hogy lazán és elegánsan gyűrje maga alá a közutak és a versenypályák
kanyarjait, s olyan élményt nyújtson, amilyet semmilyen más motorkerékpár nem
képes.
A Honda szupersportikonja 599 cm3-es, soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-
vezérlésű erőforrással érkezik, 121 LE-s (89 kW-os), 14 250-es percenkénti
főtengelyfordulaton jelentkező csúcsteljesítménnyel kápráztatva el a sebesség
szerelmeseit. Vonzerejét tovább fokozza, hogy a nyomatékhatárolós,
kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló és a gyorsváltó is alapáron jár
hozzá.
Az elektronikai csomag az RC213V-S-ből és a CBR1000RR-R Fireblade-ből
származik, s egyebek mellett elektronikus gázmarkolatot (TBW-t), kilencfokozatú
Honda Állítható Nyomatékszabályozót, egykerekezés- és hátsó kerék elemelkedés-
gátlót állít a pilóta szolgálatába.
A kanyar-ABS-t és hattengelyes helyzetérzékelőt (IMU-t) is magában foglaló
rendszer vezérlőegysége megegyezik a CBR1000RR-R Fireblade-ben dolgozóval.
Három gyári és két felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a
teljesítmény, a motorfék, a HSTC, valamint egykerekezés-gátló működésének
szabályozására is lehetőséget ad.
A kifinomult, alumínium hídvázhoz ugyancsak alumíniumból készülő, Pro-Link
himbarendszerrel és Showa központi rugóstaggal társított lengővilla kapcsolódik,
míg elöl 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópok simítják el az úthibákat. A
négydugattyús, radiálisan rögzített első nyergekre épülő fékrendszer szintén a
legmagasabb színvonalat képviseli, akárcsak az elektronikus szabályozású Honda
kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper, HESD).
A modell, mellyel leghamarabb az osztrák welsi motorkiállításon találkozhat a
nagyközönség február 9-11. között, már megrendelhető a hazai Honda
márkakereskedésekben.
A modellről bővebb információt a linkre kattintva található: HONDA CBR600RR (Modellév:
2024) (hondanews.eu)

 

Oszd meg ezt a cikket!