Behozhatatlan előnnyel vezeti az újautó értékesítéseket a Toyota

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 14.690 új autó
értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tíz hónapjának eladásait
vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második helyen álló márka eladásainak. A hazai
forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is
nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert autómárka előnye és 15.7%-os
részesedéssel áll az első helyen. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva,
az előbbin toronymagasan, 13,4%-os részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 15,7%-os
részesedéssel) áll élen a Toyota. A haszongépjármű piacon 14,3%-os részesedéssel a harmadik (a
kivonásokkal tisztított piacon pedig 16%-os részesedéssel a második) helyen áll a világelső japán
autómárka.
Hacsak valami egészen váratlan nem történik, a versenytársak idén sem lesznek képesek elhódítani a
világszinten is legnépszerűbb autómárka koronáját Magyarországon. A Toyota ugyanis 18,5%-al növelte
értékesítéseit a gyakorlatilag stagnáló (0,6%-al lassuló) magyarországi újautó piacon, ezzel tíz hónap után
piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 2,2 százalékponttal javítva, 13,5%-os
részesedéssel áll az első helyen, a kivonásokkal tisztított újautó piacot pedig 15,7%-os részesedéssel
(18,6%-os értékesítés növekedés és 1,5 százalékpontos részesedés javulás) dominálja.
A személyautó piacon meg sem közelítik a versenytársak, a legnagyobbat azonban a haszongépjármű
piacon lépett előre a Toyota
A személyautó piacot külön vizsgálva ott 12.240 új autó értékesítésével, 1,6 százalékpontot javítva, 13,4%-os
részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest több, mint 30%-al több autót
értékesítve, aminek oka, hogy a Toyota 10,8%-al több személyautót adott el mint egy évvel ezelőtt, miközben
a piac 2,8%-al zsugorodott. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon még magasabb, 15,7%-os a Toyota
részesedése, előnye pedig közel 40%-ra hízik.
Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és október között
Magyarországon gazdára találó 2451 új Toyota kishaszongépjármű 5,4 százalékpontos bővüléssel 14,3%-os
piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 81%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint
egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 12,6%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota ugyan a                                                                                                                                          kishaszongépjármű piacon továbbra is a harmadik helyen áll, lemaradása a második helyen álló márka
mögött azonban marginális, és a Toyota eddigi növekedési ütemét tekintve év végéig könnyűszerrel
ledolgozható. A kivonásokkal tisztított haszongépjármű piacon a sorrend már meg is cserélődött, és ott a
Toyota 16%-os részesedéssel már a második helyen áll.
A magánvásárlók és a flottavásárlók szerint egyaránt a Toyota a legjobb választás
Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 9.055 új autó értékesítésével, 11,2%-os
részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol
5.636 darabos értékesítéssel, 20,2%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes
magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74,3%-ot tesznek ki a flottapiaci
eladások, a Toyota esetében ez csupán 61,6%.

Elképesztő lendületben a Lexus

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát
luxusautómárka eladásai 56,4%-al, növekedtek az év első kilenc hónapjában az előző év azonos
időszakához képest, a teljes személyautó piacon így 860 új autó értékesítésével, 0,4 százalékpontos
növekedéssel, 1%-os piaci részesedést ért el a márka. A jelenlegi értékesítési ütem ismeretében minden
esély meg van arra, hogy magyarországi történetében először négy számjegyű értékesítéssel zárva az évet a
márka.
A Toyota és a Lexus egyaránt új modellek sorával készül a piac két vállra fektetésére az év hátralévő
részében

Kétvállra fektetheti az év hátralévő részében a piacot a Toyota?

A tavalyi év második felében bemutatott Corolla Cross és a slágergyanús akkumulátoros elektromos bZ4X
első példányai még csak most kezdenek nagyobb volumenben megérkezni a márkakereskedésekbe,
miközben immáron az idei év két legütősebbnek ígérkező Toyota újdonsága, a vadonatúj Prius és az új
generációs C-HR is. Ezek megérkeztével csak még tetemesebbre nőhet a hazai újautópiac zöldülésének
motorját jelentő Toyota előnye, amely épp a piaci legszélesebb elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in
hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellportfóliójával
vette át a vezetés a hazai piacon három éve. A látványosan taroló Lexus sem ül a babérjain: miközben a
tavalyi év második felében bemutatott RX nagyméretű SUV és a modellfrissített UX (köztük a 40%-al növelt
hatótávolságú akkumulátoros elektromos kivitel) most érkezik meg nagyobb volumenben a
márkakereskedésekbe és már az akkumulátoros elektromos Lexus RZ első példányai is érkezőben, két
teljesen új modell rendelhető lett az elmúlt hetekben. A Lexus belépő modellje lesz a jövőben a kisméretű
LBX városi SUV, míg az LS zászlóshajó mellé zárkózik fel a kínálat csúcsán az elsőosztályú repülőjáratok
kényelmét az országútra elhozó LM luxus személyszállító. Ezek első példányai még év vége előtt
megérkezhetnek, bár nagyobb mértékben csak a jövő évben szólnak majd bele a prémium piac
magyarországi eladásaiba.

 

 

Oszd meg ezt a cikket!