2024-re tovább tökéletesítette a Honda az Africa Twin-t

 

Már 2018 óta elérhető a Honda terepmotorjának két változata, az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports, ám idén tavasztól a páros tagjai merőben eltérő idomot és kerekeket viselnek. Az alapmodell vérbeli enduró maradt, míg az Adventure Sports 19-es első keréken futó, sokoldalú túraenduróvá nemesedett.

 

 

 

 

Csaknem négy évtizede róják Európa és a világ (föld)útjait az Africa Twinek, melyek története az XRV650-nel indult, majd jött a legendás 750-es változat, és a jó öreg V2-es nyugdíjazása után 2015 őszén, a CRF1000L-lel folytatódott tovább a sztori. Noha a motorkonstrukció ekkor alapjaiban változott, hiszen V2 helyett már sorkettes erőforrás dohogott az Africában, maga a motor továbbra is azzal emelkedett ki a tömegből, mint elődei: egyaránt kiváló volt laza terepezésre és földrészeken átívelő túrákra is.

 

Az utóbbi években az európai és a japán kihívók rendre csatasorba állították terepmotorjaik endurós, illetve túramotoros átiratát, s a Honda mérnökei is így tettek, ezért 2024-re alaposan átdolgozták az Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sports-ot. A 105 lóerős és immáron 112 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú erőforrás megegyezik a két újdonságban, közös a motorok váza is, de mindkettő önálló modell, és más-más célközönséget szólít meg.

 

 

Az Africa Twin továbbra is valódi enduróként csábítja a terepmotorosokat, míg az Africa Twin Adventure Sports nagyobb idomával és plexijével, valamint alapáras SHOWA EERA felfüggesztésével végtelen túrákra hív, de továbbra is alkalmas a földutak felfedezésére. Az EERA-rendszer lényege, hogy az elektronikus vezérlésnek köszönhetően gombnyomásra változtatható a futómű hangolása, sőt a felfüggesztés automatikusan igazodik a pillanatnyi sebességhez és az útviszonyokhoz.

A vevők többsége a DCT-t választotta

Szintén közös pont, hogy mindkét Africához elérhető a duplakuplungos automatikus váltó, röviden a DCT, ami megkönnyíti, egyszersmind élvezetesebbé teszi a motorozást. Nem meglepő, hogy a 2009-ben megjelent erőátvitel ilyen népszerű, hiszen egyedülálló megoldás a motorkerékpárok között, ráadásul egyre tökéletesebb.

Az új Africában például dőlésszögérzékelőt és hattengelyes IMU-t társítottak hozzá, így az út lejtését és a motor dőlésszögét is figyelembe veszi a váltások időzítésekor, akárcsak a pillanatnyi sebességet és terhelést. Szintén újdonság, hogy a Sport üzemmódokban hamarabb visszakapcsol az automatika, ezáltal még dinamikusabbá vált a motor. Azt is kiemelték az Africa Twin Adventure Sports bemutatóján, hogy az új első kerékkel és az átdolgozott felfüggesztéssel jelentősen csökkent az ülésmagasság, így az átlagosnál alacsonyabb motorosok is bátran választhatják társul a Honda sorkettesét. Látva a karcsú vázat és a 835 millis nyeregmagasságot, ez hihető is, különösen, hogy elérhető a modell 795 mm-es ülésmagassággal is.

Oszd meg ezt a cikket!