Ötcsillagos az új Honda CR-V

A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos balesetek, amelyekben
a márka termékei is érintettek, ezért megannyi új, illetve továbbfejlesztett menetbiztonsági
eszközzel szereli fel a CR-V hatodik nemzedékét. Ezek az utasokat és a gyalogosokat
egyaránt oltalmazzák, így a Honda szabadidő-autója a szegmens egyik legbiztonságosabb
modelljeként mutatkozhatott be.
 
A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, egy milliméter-hullámos
radarra és négy – sarkokra helyezett – szenzorra épül, így 360˚-os szögben tarthatja
szemmel az autó környezetét. A CR-V új, optimalizált első kamerája képalapú
megfigyeléssel azonosítja a tárgyakat, így a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya
széleit, a motorosokat, a kerékpárosokat és a többi járművet is könnyedén felismeri.
 A Honda SENSING 360 részeként továbbfejlesztett Első Keresztirányú Forgalomra
Figyelmeztető Rendszer (Front Cross Traffic Warning) is szerepel a felszereltségi listán. Ez
folyamatosan monitorozza az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel, valamint
rezgésekkel figyelmezteti a vezetőt, ha úgy ítéli meg, hogy egy másik jármű jobbról, balról
vagy szemből túl gyorsan közelít.
 Ha a pilóta nem reagál, akkor az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer automatikusan
működésbe lép, és óvatosan fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés esélyét, illetve
következményeit. Amennyiben a vezérlőelektronika elkerülhetetlennek ítéli meg a karambolt,
erőteljesen lassít.
 Hogy a CR-V megfeleljen az Euro NCAP támasztotta, rendkívül szigorú – felnőtt utasok
védelmére vonatkozó – feltételeknek, nemcsak a Honda SENSING 360 rendszert
fejlesztették tovább, hanem a karosszériaszerkezetet is számos passzív biztonságot fokozó
elemmel egészítették ki.
 Az új oldalsó keret és felső nyúlvány még több irányba vezeti el az ütközési energiát az
utascella felől, s átdolgozták, illetve megerősítették az A-oszlopot a bent ülők hathatósabb
védelme érdekében.
 A strukturális változtatások révén a CR-V karosszériája megfelel az új Mobile Progressive
Deformable Barrier (mobil, progresszív, alakváltozásra képes akadály), az Advanced
European Mobile Deformable Barrier (fejlett, európai, mobil, alakváltozásra képes akadály)
és a 32 km/órás oszlopütközéses törésteszt követelményeinek. A megnövelt
akkumulátorméret okán a e:PHEV modellváltozat padlólemeze további keresztmerevítőket
kapott, így oldalirányú ütközésnél kevésbé deformálódik a kocsitest.
 Az új CR-V utasait a masszív karosszéria mellett 11 darabos légzsákrendszer védi, ami
többek között első térdlégzsákokat és első-hátsó oldallégzsákokat is magában
foglal. Ráadásul az első ülések közé is szerelnek egy légzsákot, így a vezető és a mellette
ülő utas teste nem csapódhat egymásnak oldalirányú ütközésnél.
 A CR-V természetesen gyermekvédelem terén is kimagasló teljesítmény nyújt. Ebben
szerepet játszanak az integrált ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok is, amelyek megfelelnek a
legújabb európai i-Size szabványnak.
 Magyarországon a CR-V e:HEV és e:PHEV minden modellváltozatának az
alapfelszereltségébe tartozik a Honda SENSING 360 rendszer, így mindegyik ötcsillagos
minősítést ér el az új, szigorúbb NCAP-teszteken.

Oszd meg ezt a cikket!