Újjáélet a Malaguti Bologna szellemében, krems-i kreativitással

Nem tudom, hogy Antonino Malaguti, a később világhírűvé, és az egyik kétkerekű olasz jármű, és divatikonná vált olasz motorkerékpár márka bolognai alapítója, tudta-e hol van Krems városa.  Annyi azonban bizonyos, hogy Antonino örököse, a Malaguti család ma élő tagjai bizonyosan közelebbről is megismerték a festői Wachau Duna völgy egyik legszebb települését Krems-et, hiszen a világ szinte minden táján jól csengő nevű motorkerékpár gyártó második aranykora, 2018-ban, a nem kevésbé patinás, de kevésbé közismert osztrák cég, a KSR Group hathatós közreműködésével ott kezdődött.

 

Pedig 2011 december 19-én, amikor a Malaguti gyár faláról még a hosszú évtizedekig megszokott óriás reklámfeliratot is eltávolították, hogy csökkentsék a kiadásokat, nem sokan hittek Bologna kedvenc motormárkájának jövőjében. Annak ellenére sem, hogy a Malaguti menedzsmentje egyébként már a nyolcvanas évek végétől mindent elkövetett a hatékonyság növelése érdekében: olyan típusú közös gyártási szinergiákat, alkatrész cseréket szerveztek a Yamaha-Minarelli, a Piaggio, a Keeway, vagy éppen a Sachs márkákkal, amelyek még egy mai "modern" közgazdász szemével is trendi gazdasági hatékonyság növelési eszköznek számítana. 

 

De mind  hiába: a Mosquito, az Express, a Gransport, az Olympique, a Fifty, vagy éppen a Phantom sikertípusokat felvonultató, a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában - többek között Talmácsi Gáborral - sikereket elérő brand áldozatául esett a gazdasági válság után  hirtelen Európára szakadt globalizációnak. 

 

Paradox módon, ami mégis happy-end-é változtatja a Malaguti történetét, az éppen a globalizáció piacait, szinergiáit és hatékonysági-kooperációs lehetőségeit remek érzékkel kihasználó kremsi székhelyű KSR GROUP feltűnése. 

 

 

Az osztrák cégcsoport talán az utolsó pillanatok egyikében, a motor és robogógyártóból alkatrész lerakattá degradálódott Malaguti cég megvásárlásával visszarántotta a lejtőről a nem csak szebb napokat, de gyönyörűszép évtizedeket látott márkát és "Spirit of Bologna" szlogent zászlajára tűzve kezdte el megtervezni a Malaguti reneszánszát.

 

 Mára a KSR GROUP égisze alatt sport, street, supermoto, enduro, adventure, city kínálattal, az olasz divat legjobb hagyományait követve, lenyűgöző szépségű és innovatív, ugyanakkor megfelelő minőségbiztosítással legyártott magas minőségű és vonzó ár-érték arányú kínálattal tért vissza a globális motorkerékpár piac versenyzői közé. Szintén szimpatikus, hogy - követve a Malaguti hagyományait - kifejezetten a kisebb kategóriák, stílusos, divatos és sokoldalú járműveit helyezi előtérbe a Bolognaiból, bolognai-kremsivé vált nagyhírű kis márka.

 

Merthogy a Malaguti soha nem volt egy világnagyságra törekvő gigamárka, amely az erőltetett növekedés és az egyre nagyobb motorméret fétisében tervezte volna a jövőt.  A Malaguti, a bolognai, majd az olasz, majd az európai fiatalok - és örökifjak - egyik kedvenc kis divatos, sportos motorkerékpár és robogómárkája volt. Malagutival mindig azok jártak, akik kicsit kitűnni, különlegesnek, vagy akár különcnek lenni és látszani vágytak. 

 

 Bologna szellemisége, Krems kreativitása és a globális piac leghatékonyabb, kedvező árú és precíziós gyártókapacitásai most viszont nyitnak egy vadonatúj távlatot a motorkerékpár ipar kis olasz ékszere számára. Ha minden jól sikerül a Malaguti továbbra is lehet, a különleges, stílusos vagy akár különc emberek divatos kétkerekű közlekedési eszköze csak éppen nem egy országban, sőt nem csak egy kontinensen. Márpedig ha valaki a globális motorkerékpár ipar különcévé válik, az bizony már üzleti sikernek sem rossz opció...

 

Mindenesetre Magyarországra már megérkezett a Malaguti és ahogy a hazai importőr cég - ksr.hu  - tulajdonosától, Horváth Tamástól megtudtuk: itthon már reneszánszukat élik a Bologna szellemében, Krems kreativitásával - és precizitásával - újjászületett Malagutik. 

Oszd meg ezt a cikket!