Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

A márka 2019-ben rekordnagyságú, 3,2%-os piaci részesedést ért el az Európai Unióban és az EFTA tagállamokban. A növekedés legfőbb motorja a Kia egyre szélesedő modell palettája volt, a legtöbb új vásárlót a hibridek, a plug-in hibridek és az elektromos autók kínálata vonzotta a Kiához, de az értékesítés emelkedésben a Ceed családnak és a Stonicnak is jelentős szerep jutott. Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “2019 különösen fontos év volt a Kia számára, hiszen bemutattuk újgenerációs elektromos modelljeinket, de legnépszerűbb típusaink is új változatokkal, friss hajtásláncokkal gazdagodtak. A Kia jól tette, hogy időben lépett a hibridek és a tisztán elektromos hajtású autók fejlesztése terén, mert így időben elérte azokat a vásárlókat, akiknek fontos közlekedésük költségei mellett annak környezeti hatásainak csökkentése is. 

 

Tisztán villamos hajtású modelljeink értékesítése 2019-ben majdnem kétszerese volt a 2018 évinek, és biztosak vagyunk benne, hogy termelési volumenünk növelésével képesek leszünk az egyre emelkedő keresleti igények kielégítésére.” Elektromos, vagy részben elektromos hajtású modellek A modern, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok iránti igények növekedése komoly lendületet adott a Kia eladásainak 2019-ben. Hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoroselektromos modelljeink éves értékesítési darabszáma 58 029-ről 66 386 darabra (+14.4%) nőtt Európában. A Niro, amely hibridként, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos kivitelben is fut, 2019-ben is a Kia legsikeresebb “villamosított” modellje volt, eladásai 57.519 darabbal (+27.1% 2018-hoz képest) különösen nagy sikert hoztak a márkának. A Niro hybrid modellből 37.475 (+8.2%), a plug-in változatból 10.144 (+1.9%), az új tisztán elektromos változatból pedig 9.900 darab talált európai gazdára. Az új, elektromos hajtású e-Soul néhány piacon már a tavalyi év végén bemutatkozott, így a Kia tisztán elektromos modelljeinek értékesítése közel megduplázódott 2019-ben, 2018-hoz viszonyítva (2018: 7.064 db, 2019: 13.132 db; +85.9%). Az Optima plug-in szedán és Sportswagon változatából 5.635 fogyott (+23.2%). Új értékesítési siker: a Ceed sorozat 2019-ben a Ceed család volt a Kia legsikeresebb terméke az EU és az EFTA piacain, összesen 110.201 talált gazdára belőle – ez 46.0%-os emelkedés 2018-hoz képest. A korábbi éllovas, a Sportage szorosan a második helyen végzett, 109.838 darabos 2019-es értékesítéssel. A Ceed sikeréhez az új ötajtós kombikupé ProCeed, és a városi crossover, az XCeed bevezetése is komolyan hozzájárult. Európában az ötajtós Ceedből és a Sportswagon-ból sorrendben 45.917 (+12.7%), illetve 34.041 (+22.0%) darab fogyott. A ProCeed 19.644 darabos eladással zárt, és ezzel több, mint tizenegyszeres növekedést könyvelhetett el közvetlen elődje, a háromajtós pro_cee’d 2018-as adataihoz képest. Az XCeed csak 2019 utolsó negyedévében érkezett, de így is 10.599 darabos eladással zárt. A Picanto megőrizte harmadik helyét a márkán belül Európában, 75.187 darabos eladási számával lényegében ugyanúgy teljesített, mint egy évvel korábban (2018: 75.315 darab). A Stonic eladásai 19.8%-kal nőttek, így összesen 66.749 kelt el belőle 2019-ben (2018: 55.742 darab). Új európai piacokon A Kia frankfurti regionális központjának működési területe új piacokkal is bővült Európában és a kaukázusi térségben, így a Kia Motors Europe immár 39 piacért felelős. Az új országok: Törökország, Ukrajna, Azerbajdzsán, Szerbia, Bosznia, Montenegró, Grúzia, Macedónia, Moldova és Albánia. 2019-ben a Kia eladásai +1.8%-kal, 510.650-ről 519789 darabra emelkedtek az említett 39 piacon.

 

 A Kia Motors Hungary szintén rekord évet tudhat maga mögött: 2019-ben 7.949 forgalomba helyezett gépjárművel a vállalat felülmúlta eddigi értékesítési rekordját, és 5,03%-os piaci részesedésével a 8. helyre küzdötte fel magát a magyar személygépjármű piacon. Magyarországon a Ceed család sosem látott értékesítési rekordjával, megduplázva a 2018- as évben értékesített darabszámot a C1 szegmens vezető modellje lett 2019-ben. A Picanto értékesítési volumene is közel kétszeresére nőtt a magyar piacon az előző évhez képest, melyhez nagymértékben hozzájárult a legnagyobb hazai közösségi autózási szolgáltatónak, a MOL Limo-nak leszállított 150 db gépkocsi is. 

 

Oszd meg ezt a cikket!