Megújul a Honda Vision 110

 Kívül-belül megújult a Honda remek ár/érték arányú, kiváló minőségű robogója,
a Vision 110. A frissített, 2021-es változata megújult műszeregységgel kerül a szalonokba,
sőt immáron kulcsnélküli indítás növeli használati értékét. Továbbfejlesztett vázszerkezete
(Smart Architecture Frame, eSAF) révén 2 kg-mal-mal csökkent a tömege, eSP erőforrása
pedig takarékosabbá vált az Alapjárat-leállító Rendszernek köszönhetően.

Az Európában 2012-ben bemutatott Vision 110 azért látott napvilágot, hogy megbízható,
élvezetes, egyben megfizethető motorral közlekedhessenek a nap mint nap útra kelő
ingázók. Jól tudták a mérnökök, hogy a kedvező ár, a tartósság, a biztonság és a könnyed
kezelhetőség a célközönség legfontosabb elvárásai között szerepel, így ezek voltak a
tervezők elsődleges szempontjai is.
Munkájukat siker koronázta, elvégre kiforrott technikájával, elektronikus üzemanyag-
befecskendezőjével és takarékos eSP erőforrásával igazi közönségkedvenc lett a
léghűtéses Vision 110. Mindemellett akiváló úttartást szavatoló vázkonstrukció, a
biztonságos lassításért felelő, kombinált fékrendszer (CBS) és a tárolórekeszek sokasága is
nagyban hozzájárult népszerűségéhez.
Nem előzmény nélküli a Honda tündöklése az ingázómotorok piacán, hiszen 1954-ben jelent
meg a vállalat első robogója, a Juno K. Ez a modell igazi különlegesség volt, ugyanis
rendhagyó alapanyagokból és újszerű technológiával állították elő. Négy évvel később
leleplezték az ikonikus, négyütemű Super Cubot, amiből több mint százmillió darab talált
gazdára, így a világ legnagyobb darabszámban értékesített motorkerékpárja lett. Örökzöld
mivoltáról és időtálló értékeiről árulkodik, hogy napjainkban is roppant nagy népszerűségnek
örvend.
Természetesen az idő múlásával változnak a vásárlók igényei, ezért az új Vision 110 még
elmésebb, könnyedebb és sokoldalúbb elődjénél. Formavilágán csak annyit módosítottak,
hogy megfeleljen a jelenkori trendnek, de továbbra is megőrizze jellemző vonásait és egyből
felismerhető legyen.

A modellfrissítés legfontosabb elemei között találjuk az új Smart Architecture Frame (eSAF)
vázszerkezetet és a továbbfejlesztett, még gazdaságosabb, léghűtéses eSP erőforrást.
Sajtóközlemény

Feltétlenül említést érdemel az új kijelzőegység és az alapáras Smart Key intelligens kulcs,
főként, hogy utóbbival gombnyomásra felnyitható az ülés is, így könnyedén pakolhatunk az
alatta megbúvó csomagtérbe.
A 2021-es Vision 110 vásárlói az alábbi színárnyalatok közül választhatnak:
Pearl Jasmine White
Poseidon Black Metallic
Candy Noble Red
Matt Galaxy Black Metallic 1

Noha egyszerű, kedvező árú ingázómotorról van szó, a Vision 110 is pont olyan kimagasló
minőségű és elegáns, mint bármely másik Honda. Ráadásul a 2021-es változat merőben új
köntösben lép színre – elegáns, letisztult, dinamizmust sugárzó formavilág jellemzi.
Akárcsak a közkedvelt SH család tagjai, a Vision 110 is felegyenesedett testtartásban
vezethető, és a síkpadlós kialakításnak köszönhetően bőven jut hely a lábnak. Használati
értékét tovább fokozza, hogy immáron 17,7 literes csomagtartó lapul meg a nyereg alatt és
egy könnyen leolvasható műszeregységen jelennek meg a legfontosabb adatok, amely
kombinálja az analóg sebességmérőt egy LCD-kijelzővel.
Nagyban megkönnyíti a mindennapi használatot, hogy a Smart Key rendszer is, az árat
ellenben nem növeli, ugyanis 2021-es modellváltozathoz alapáron adja a Honda.
Működésének lényege, hogy tulajdonképpen soha nem kell elővenni a – rádióadóval ellátott
– kulcsot, ha közel van a motorhoz, szabadon felnyitható az ülés, illetve elfordítható a
gyújtáskapcsoló.

A 109,5 cm 3 -es, léghűtéses, kétszelepes, SOHC-vezérlésű eSP erőforrást alapjaiban
módosították és a fejlesztések eredményeként mindössze 22 kg-ot nyom. A
megbízhatóságáról és csekély fogyasztásáról híres egyhengeres csúcsteljesítménye 8,7 LE
(7500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka 9 Nm (5750 f./perc). Furata 47, lökete 63,1
mm, sűrítési viszonya pedig 10:1.
Kétségtelen, hogy a Vision 110 ideális a városban motorozóknak, hiszen rendkívül spontán
gázreakciói jóval egyszerűbbé teszik használatát a forgalmas utcákon. Már-már hihetetlen,
hogy milyen takarékos a modell: ezúttal 5%-kal csökkent a fogyasztása, így csupán 1,8
L/100 km.

Mindemellett számos súrlódáscsökkentő megoldást alkalmaztak a mérnökök, például
önindítóként is szolgáló, elektronikus vezérlésű, szénkefe nélküli, váltakozó áramú
generátort építettek be (ACG), illetve mindkét oldalán fogazott szíjat használtak az
erőátvitelben. Az integrált generátort közvetlenül a főtengely végére rögzítették, s mivel a
szerkezet nélkülözi az áttételt, valamint a szabadonfutót, működése jelentősen halkabb a
hagyományos konstrukcióénál.
Álló helyzetben, behúzott fékkel várakozva az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) három
másodpercnyi alapjárati működés után automatikusan leállítja a motort, majd a gázkar
elfordítására azonnal újraindítja. Villámgyors működését több innovatív megoldás együttes
alkalmazása tette lehetővé, ilyen például a generátorként is funkcionáló önindító, a szívási
folyamat kezdetére beálló főtengely és az automatikus dekompresszor.

A korábbi acél csőváz helyett könnyebb, továbbfejlesztett Smart Architecture Frame
vázszerkezet (eSAF) öleli körbe a Vision 110 erőforrását. A préselt acélelemekből,
lézerhegesztéssel összeállított konstrukció ideális merevségű, tartós, nagyban növeli a
stabilitást és javítja a kezelhetőséget, vagyis minden kritériumnak megfelel, amit csak
támaszthatnak a robogók tulajdonosai – egyszerűen tökéletes városi közlekedésre.
A villaszög 26° 30', az utánfutás 71 mm, míg a tengelytáv 1280 mm. Ráadásul 2 kg-mal
csökkent a menetkész tömeg, tehát kereken 100 kg. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy
rendkívül fürge és kezes a Vision 110, azaz a kezdő és a tapasztalt motorosoknak is
eszményi választás.
Masszív első villáját úgy hangolták, hogy illeszkedjen a hátsó rugóstag beállításaihoz, öntött
alumínium felnijein pedig továbbra is 80/90-16 és 90/90-14 méretű abroncsok feszülnek.
A 220 mm-es átmérőjű első tárcsa és a 130 mm-es hátsó dob között kombinált fékrendszer
(CBS) osztja el a fékerőt, ezáltal biztonságosabbá válik a lassítás váratlan helyzetekben,
vészfékezés közben is.

Oszd meg ezt a cikket!