Megérkezett Magyarországra az új NIU RQi

 

A kémfotók és a csak kiállításra érkezett prototípusok után végre befutottak Európába és Magyarországra is az RQi első megvásárolható példányai.

 

 

Az elmúlt évtizedben a világ egyik legnagyobb motorgyártójává nőtte ki magát a NIU, mely kezdetben csak robogókkal ostromolta a piacot, majd 2024-től már ultrakönnyű terepmotorok és városi rollerek is sorakoznak a kínálatában, sőt július elejétől már elérhető a márka első csupaszmotorja is, az RQi.

100 km/óra feletti végsebességű elektromos motor a NIU-tól

A benzines 125-ösnek megfelelő, tehát A1, esetleg A1B jogosítvánnyal is vezethető RQi végsebessége 110 km/óra, így – más elektromos motorokkal ellentétben – autópályán is használható, de elsődleges vadászterülete természetesen a városi és az elővárosi közlekedés. Két darab 36 Ah-s akkumulátorból nyeri ehhez az energiát, és a gyár mérése szerint átlagos felhasználás mellett 95-105 kilométer után szorul töltésre. Az amperek pótlása kétféle módon történhet: kiveheted a telepet, ha nincs konnektor a motor közelében, vagy a csatlakozó segítségével és mindenféle szerelgetés nélkül.

Az aksi a motorban vagy abból kivéve is tölthető, és a teljesen lemerült telepek feltöltése négy órát vesz igénybe

Természetesen a hatótáv attól is függ, hogy melyik üzemmódban (E-Save, Dynamic és Sport) használod a motort. Ha a legerősebb fokozatra kapcsolsz, a 7,5 kW-os csúcsteljesítményű villanymotorral 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 50-re, azaz simán állva hagyja a 125-ösöket, sőt a 250-es motorok többségét is.

Persze nem csak a kiemelkedő gyorsulás teszi különlegessé a motort, hiszen az A1-es kategóriában ugyanígy rendhagyó az ingyenes, SIM- és GPS-alapú nyomkövető, valamint lopásgátló, a telemetriaként is működő gyári alkalmazás, valamint a Brembo nyergekre épülő fékrendszer. Jóllehet, ezek is eltörpülnek a tény mellett, hogy az RQi első-hátsó kamerával felszerelt, sőt a kulcsnélküli indítás is alapáras, akárcsak a TCS (kipörgésgátló).

Oszd meg ezt a cikket!