Magyarországi és európai szinten is tarol a Toyota

A Toyota az év első kilenc hónapjában Magyarországon és Európában is megőrizte az elmúlt évek
hihetetlen lendületét. A környezetbarát autózás szinonimájának tekintett japán autómárka
Magyarországon továbbra is kimagasló piaci részesedéssel őrizi piacvezető pozícióját a teljes (11,6%-
os részesedés) és a hazánkban forgalomban maradó autókról valós képet adó kivonásokkal tisztított
újautó piacon (14,1%-os részesedés) egyaránt, Európában pedig megőrizte második helyét Európában
a legkelendőbb személyautó-márkaként.
Január és szeptember között Magyarországon 11.591 új Toyota talált gazdára, ami 3,6%-os bővülést és 1,6
százalékpontos részesedésnövekedést jelentett az ebben az időszakban az általános piaci szállítási
nehézségek okán 10,8%-al visszaeső magyarországi újautó piacon. A kivonásokkal tisztított piacon mindez
11.408 darabos értékesítést, 5,3%-os bővülést és 0,5 százalékponttal növekedve 14,1%-os részesedéssel
megőrzött első helyet jelent, ami annyit tesz, hogy minden hetedik Magyarországon gazdára találó új autó
Toyota volt az év első kilenc hónapjában. A Lexus ugyanezen időszakban 550 darabos értékesítéssel 4%-os
piaci részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 525 darabos eladással és 4,2%-os piacrésszel) őrizte
meg ötödik helyét a magyarországi prémium újautó piacon.
A Toyota egyébiránt a kivonásokkal tisztított piacon a flottaeladások tekintetében a legkelendőbb (12,4%-os
részesedés) míg a magánvásárlók körében a második legnépszerűbb márkának bizonyult (17,5%-os
részesedés).

Szinte minden szegmensben kimagasló eredményt ért el a márka idehaza

A japán autómárka nem csak a teljes piac tekintetében, hanem szegmensszinten is meggyőző teljesítményt
nyújtott: az Aygo 30,3%-os részesedéssel, a Yaris 31,2%-os részesedéssel volt szegmenselső, míg a
vadonatúj Yaris Cross máris bronzérmes lett szegmensében a kivonásokkal tisztított piacon elért 12%-os
szegmens részesedésével
Az év első 9 hónapjában is a legnépszerűbbnek bizonyuló Toyota modellként a Corolla 24,6%-os
részesedéssel szegmensének ezüstérmese, a C-HR 11,6%-os részesedéssel kategóriája bronzérmese, a
RAV4-es pedig 22,9%-os részesedéssel szegmensének aranyérmese volt, de a nagyméretű SUV-ok
kategóriájában is brillírozott a márka: a Highlander 32,7%-os részesedéssel szegmenselső, a Land Cruiser
pedig 11,2%-os részesedéssel szegmens harmadik volt, így a két modell együtt közel a kategória eladásainak
felét elvitte.

Európában még sosem volt ilyen erős a Toyota

A japán autógyártó az év első 9 hónapjában 813.547 Toyota és Lexus modellt értékesített a kontinensen,
amely ugyan 6 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban, de még mindig felülmúlja az európai
autópiacot, amely 16 százalékkal esett vissza ugyanazon időszak alatt. Ezzel a Toyota Európa piaci
részesedése rekordszintre, 7,5%-ra nőtt, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos
időszakához képest, és megtartotta azt a lendületet, amelynek köszönhetően ez a szám 2019 óta 2
százalékponttal nőtt. A vállalat többféle technológiát alkalmazó elektrifikált vonalának értékesítési száma
540.777 járműre nőtt, ez 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A 7,2%-os
piaci részesedésével a Toyota márka megszilárdította pozícióját Európa 2. legkelendőbb személyautó-
márkájaként – ez 0,9 százalékpontos növekedést jelent 2021 azonos időszakához képest.
„Ezek az eredmények tükrözik a Toyota és a Lexus portfólió termékerejét. Teljesítményünk továbbra is jóval
túlszárnyalja a piacot, amely az autóipart befolyásoló tényezők kombinációja miatt továbbra is gyenge maradt.
Erős keresletet tapasztalunk az elektrifikált modelljeink iránt, különösen az olyan kulcsfontosságú típusok
kapcsán, mint az új Yaris Cross, a Yaris és a Corolla. Arra számítunk, hogy a kereslet továbbra is meghaladja
a kínálatot, köszönhetően az új Toyota és Lexus modellek bevezetésének is.” – avat be Matt Harrison, a
Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.
Új modellekből pedig nem lesz hiány: a napokban érkezik az európai és magyar márkakereskedésekbe a
világ első ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával debütáló Corolla Cross közepes méretű és a
Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a bZ4X nagyméretű SUV, valamint
a várva várt GR86 sportautó. Ugyancsak mostanában érkezik majd a kereskedésekbe a vadonatúj Lexus RX
nagyméretű SUV, amelyet nem sokkal az RZ nagyméretű SUV követ majd, amely az első dedikáltan
akkumulátoros elektromosnak fejlesztett Lexus. Megérkeztek emellett a Proace és Proace City modellcsalád
akkumulátoros elektromos meghajtású változatai is.

A Toyota 778.431 járművet adott el az első 9 hónapban. A márka legkeresettebb termékei a Corolla, a Yaris,

a Yaris Cross, a RAV4 és a C-HR voltak, amelyek a teljes mennyiség 60 százalékát adták. A Toyota
elektrifikált modelljeinek részesedése a márka teljes eladásait tekintve 8 százalékkal nőtt az előző év azonos
időszakához képest. Ez 512.999 eladott járművet jelent, ami az összes értékesítés 66 százalékát teszi ki.

Oszd meg ezt a cikket!