Itt a Honda CR-V hatodik nemzedéke
A CR-V a Honda legnépszerűbb modellje a nemzetközi piacon. Legújabb változata
merészebb, magabiztosabb megjelenéssel lép színre, méghozzá páratlanul magas
használati értékkel, kifinomult mobilkommunikációs és menetbiztonsági rendszerrel,
valamint minden eddiginél kényelmesebb utastérrel.
A kompakt szabadidő-autók méretosztályába sorolható CR-V ezentúl e:HEV teljes értékű és
– Európában először – e:PHEV plug-in hibrid változatban is elérhető lesz, így a
modellcsalád minden tagjáról elmondható, hogy kimagasló menetteljesítmény és
hatékonyság jellemzi. A kibővített hajtásláncválaszték egyértelműen mutatja, hogy a Honda
elkötelezett az elektromos átállás mellett és vásárlók széles rétegének biztosítja a
lehetőséget, hogy megtalálja a számára ideális autót.
A már bevált e:HEV hajtáslánc átdolgozott, frissített formában kerül az új CR-V-be, ami
egyebek mellett azt jelenti, hogy nagyobb energiasűrűségű, ámde kisebb méretű az
akkumulátorcsomag és a villanymotor is hatékonyabb. A vadonatúj e:PHEV a megnövelt
akkuk révén megközelítőleg 81 km-t is megtehet tisztán elektromos üzemben.
Hogy az új nemzedék minden szempontból tökéletes legyen, a Honda szakemberei a
legapróbb részleteket is precízen kidolgozták. Erőfeszítéseiknek hála korszerű és sportos
lett a CR-V, nincs olyan helyzet, amiben ne brillírozna. A kifinomultabb működésű
menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök, valamint a kimagasló színvonalú, kellemes,
lágy érintésű utastéri anyagok nagyban hozzájárulnak a messze átlagon felüli
minőségérzethez.
A CR-V – első európai modellként – megkapta a minden irányba figyelő, Honda SENSING
360 névre keresztelt menetbiztonsági és vezetéstámogató rendszert, ezáltal új mércét állított
szegmensében az aktív menetbiztonságot illetően. A modern elektronika a holtterek
monitorozásával, a balesetek elkerülésével és a vezetői hibák kiszűrésével nyújt védelmet.
A vadonatúj CR-V körvonalai a kifutó modelléhez hasonlítanak, de a frissített formavilág
még látványosabb megjelenést szavatol. A leginkább feltűnő részlet kétségtelenül a merész,
nagy, stílusos légbeömlővel feltűnőbbé tett orr-rész. Ez az e:HEV és az e:PHEV kivitelnél
kissé eltér egymástól, mindkét modellnél garantált tehát az egyedi arculat.
Hátul nem csak a függőleges féklámpa-irányjelző összeállítás árulkodik a modell átgondolt
fejlesztéséről, a különleges, LED lámpatestek ugyancsak hozzájárulnak a jellegzetes
megjelenéshez.
A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek köszönhetően a beltér helykínálata a
D méretosztályú szabadidő-autókéval áll egy szinten. A megnövelt méretnek több előnye is
van: a kategória legtágasabb lábtere várja a hátul utazókat, nagyobb a csomagtér és
biztosabb az úttartás fokozott tempónál.
– A vadonatúj CR-V arra építkezik, amire az ikonikus elődmodellek is. Progresszív
stílusával, prémium színvonalú, kényelmes utasterével, praktikus kialakításával,
hatékonyságával és közvetlenségével bárkit elvarázsol – tudhatjuk meg Tom Gardnertől, a
Honda Motor Europe alelnökétől. – Ez ennek az átfogó szabadidő-autós csomagnak a
legújabb, legmodernebb változata, ami olyan egyedi és dinamikus termékké áll össze, ami
tökéletesen megfelel az európai piac elvárásainak – fűzi hozzá.
A vadonatúj Honda CR-V e:PHEV és e:HEV modellekre a hazai márkakereskedések a
rendeléseket már fölveszik– az előbbieket szeptember végén, az utóbbiakat pedig az év
végén vehetik át az ügyfelek.
A Honda első - európai piacra szánt - plug-in hibrid hajtáslánca, az e:PHEV a vadonatúj
Honda CR-V-ben mutatkozik be, nem kevesebb, mint 81 km-es tisztán elektromos üzemű
hatótávolságot ígérve a vásárlóknak. Akárcsak a frissített e:HEV rendszer, az e:PHEV is
csendes működés, valamint alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás
mellett nyújt lenyűgöző teljesítményt.
Mindkét verziónál 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű, Atkinson-
ciklusú, benzines erőforrás adja az alapot, amelyet ugyancsak átdolgoztak a Honda
mérnökei, hogy a maximumot nyújtsa a vállalat SUV-kínálatának zászlóshajója.
Új a nagy nyomású, több fázisú, közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, miként az
alacsony hőmérsékleten működő, nagy teljesítményű, környezetkímélő autózást biztosító
katalizátor is. A kipufogócsatornák felületét és a főtengely merevségét egyaránt
megnövelték a nagyobb teljesítmény érdekében, és poliuretán motorburkolatot, valamint
hatékonyabb zaj- és rezgésszigetelő szigetelést alkalmaztak, hogy még nyugodtabb és
csendesebb legyen a beltér.
A továbbfejlesztett automatikus váltóval egységbe kovácsolt rendszernél a belső égésű – a
meghajtásért felelős - motor és a generátor külön tengelyre került, így 6,5%-kal 335 Nm-re
nőtt a legnagyobb forgatónyomaték. Ez a maximális fordulatszám, ezáltal a végsebesség
növekedését is magával vonta, előbbi 1 500-zal 14 500 f./percre nőtt, míg utóbbinál +7%-os
érték mérhető.
További fontos változás, hogy egy másodlagos, kisebb áttételt is beépítettek a váltóba, ami
akkor jut szerephez, mikor a belső égésű motor és a kerekek között közvetlen a kapcsolat.
Ezzel a megoldással sikerült elérni, hogy a CR-V minden közlekedési helyzetben ideális
teljesítményt nyújtson, azaz lassú és gyors haladásnál egyaránt erős és rugalmas legyen,
sőt végsebessége is nőjön. Mindezt a motor fordulatszámának emelése nélkül oldották meg
a fejlesztők.
A hibrid hajtásláncot érintő módosítás a Teljesítményszabályozó Egység (Power Control
Unit, PCU) és az Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit) méretének
csökkentésével vált teljessé. Bár mindkettő kisebb és könnyebb lett, az energiasűrűség és a
hatékonyság maradt a régi.
Erről tanúskodik, hogy az elsőkerék-hajtású CR-V 9,0, az összkerékhajtású (AWD) kivitel
pedig mindössze 9,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, a
végsebesség pedig 194, illetve 187 km/h.
Elismerésre méltó teljesítménye ellenére az e:HEV rendszer hihetetlenül hatékony. A
fronthajtású CR-V esetében a kombinált CO 2 -kibocsátás mindössze 134 g/km, és a
kombinált üzemanyag-fogyasztás is csak 5,9 l/100 km, míg az AWD 151 g/km-es, illetve 6,7
l/100 km-es értékre lehet büszke.
A Honda által fejlesztett, és igen hatékonynak bizonyult e:HEV hajtáslánc adja az alapját az
e:PHEV névre keresztelt, plug-in hibrid rendszernek, melyet jóval nagyobb, 17,7 kWh
kapacitású akkumulátorral és kis tömegű, nagy teljesítményű fedélzeti töltővel társít a
vállalat. Az elektromos rásegítés mértékének növelése azt jelenti, hogy a belső égésű motor
sokkal alacsonyabb fordulatszámon üzemelhet, mint korábban, tehát még csendesebb,
kifinomultabb és üzemanyag-takarékosabb lehet a CR-V, tisztán elektromos hatótávolsága
pedig eléri a 81 km-t.
Ugyancsak az e:PHEV kiválóságát bizonyítja, hogy – teljesen feltöltött akkumulátor esetén –
kombinált CO 2 -kibocsátása csupán 18 g/km, és kombinált üzemanyag-fogyasztása is csak
0,8 l/100 km. Amennyiben az akkumulátorcsomag teljesen lemerül, 139 g/km-es, illetve 6,2
l/100 km-es értékek mérhetőek, tehát nagyjából az elsőkerék-hajtású e:HEV kivitellel áll
azonos szinten a modell.
Az elektronikai rendszer összetevőinek méretcsökkentésével és átgondolt elhelyezésével,
valamint az akkumulátorcsomag padlólemez alá költöztetésével sikerült a lehető legnagyobb
teret felszabadítani az utasoknak és poggyászaiknak. A csomagtartó befogadóképessége
már alaphelyzetben is eléri az 617 litert, amiben az is közrejátszik, hogy a – nagyobb
energiasűrűségű – akkumulátor hűtőrendszerét is kompaktabbá tették, sőt mivel háza és
szerkezete javarészt alumíniumból készül, tömege is csökkent.
Maga a töltőaljzat a bal első sárvédőre került, ha a felhasználó megnyomja fedelét, máris
hozzáférhet a csatlakozóhoz. Az e:PHEV egyik nagy előnye, hogy a töltés gyorsan
felmelegíti akkumulátorát, így jobban boldogul hideg környezetben. Amennyiben az
akkumulátorcsomag hőmérséklete 25˚C, teljesen lemerült állapotról 2,5 óra alatt tölthető fel
100%-ra, hála a 6,8 kW-os töltőteljesítménynek.
Az e:PHEV fejlett elektronikai és mobilkommunikációs rendszerével a töltési folyamat és a
légkondicionáló is vezérelhető távolról. Ez a szolgáltatás fokozza a hatékonyságot és a
kényelmet, egyszersmind csökkenti a költségeket, hiszen a CR-V-tulajdonosok mindig
abban az időszakban vételezhetnek áramot, mikor az a legolcsóbb, a klíma pedig mindig az
előre beállított hőmérsékletre hűti le, illetve fűti fel az utasteret.
A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a
legjobb legyen az iparágban, ezért elsőként kapta meg Európában az Advanced Driver
Assistance Technologies (ADAS) rendszer legújabb változatát, a Honda SENSING 360-at. A
fejlett vezetéstámogató, ütközéselkerülő és éberségfigyelő rendszerek, valamint az erősebb
karosszériaszerkezet jóvoltából az aktív menetbiztonság és a balesetek során nyújtott
védelem terén is élen jár a modell.
Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen merev és masszív, új szerkezeti
elemekkel megerősített platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok.
Az e:PHEV padlólemeze további keresztmerevítőket kapott, így oldalirányú ütközésnél az
utasok és az IPU védelme is magasabb szintű.
A 11 légzsákot magába foglaló rendszer részeként új térdlégzsák óvja az elöl utazók lábát,
mi több az első ülések közé is szereltek egyet, ami megakadályozza, hogy a vezető és a
mellette ülő utas teste egymásnak csapódjon.
Honda SENSING 360
A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, milliméter-hullámos radarra
épül - egy elöl, középen és négy a sarkokra helyezve -, így 360˚-os szögben tarthatja
szemmel az autó környezetét. A kép- és radaralapú megfigyeléssel a gyalogosokat, az
útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes
azonosítani a CR-V.
A Honda SENSING 360 alkalmazásával számos olyan új, illetve frissített funkció is
elérhetővé vált, ami még magasabb szintre emeli a menetbiztonságot és a vezető
kényelmét.
Első Honda modellként kapta meg a CR-V például az autó előtti Keresztirányú Forgalomra
Figyelmeztető Rendszert, mellyel jelentősen csökken a balesetek kockázata a nehezen
belátható kereszteződésekben. Ha a vezető megáll, majd újra elindul, esetleg huzamosan
kis sebességgel halad, az intelligens eszköz felhívja figyelmét a balról és a jobbról érkező
járművekre.
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition) automatikusan
beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a kormány mögött elhelyezett,
digitális műszeregységen, valamint a Head-up kijelzőn. Fejlett vezérlőegysége
együttműködik az Adaptív Sebességrögzítővel (ACC), így egy gombnyomással az aktuális
sebességhatárhoz igazítható a tempó. Ráadásul – Európában most először – már arra is
képes, hogy előre észrevegye a jelzéseket (például a stoptáblát), így a pilóta hamarabb
értesülhet róla, milyen táblák állnak az út szélén, és felkészülhet a rá váró közlekedési
szituációkra.
Tovább fejlesztették magát az Adaptív Sebességrögzítőt (ACC) is, ami immáron az
irányjelzők működését is figyeli, ezáltal „felkészülhet” az előzésekre, és még kifinomultabb
lehet a művelet. A megújult ACC kis sebességnél is használható, sőt a kanyarokban,
valamint az emelkedőkön és a lejtőkön automatikusan fékez, hogy az előre beállított
értéknek megfelelő, egyenletes tempóval haladhasson a CR-V.
A Sávváltáskori Ütközés Esélyét Csökkentő Rendszer (Lane Change Collision Mitigation)
sávváltás közben segíti a kormányzást, hogy elkerülje az ütközést a hátulról közeledő másik
sávban haladó járművel és erről figyelmeztető hangjelzéssel értesíti a vezetőt.
Az Ütközés Erejét Mérsékelő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS)
segít megállítani az autót, ha rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset.
Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és - szükség esetén - önműködően
fékez.
Szintén a CR-V-ben debütál a Torlódássegéd (Traffic Jam Assist). Ez számottevően
mérsékeli a vezető terhelését, hiszen már 0 km/órától használható, automatikusan követi a
CR-V előtt haladó autót és a sávot is tartja. Ha a forgalmi dugó megszűnik, a Forgalmi
Torlódás Asszisztens észrevétlenül átadja a munkát a Sávtartó Asszisztensnek.
A CR-V-ben most először elérhető az Aktív Sávváltást Segítő Rendszert úgy tervezték,
hogy sávváltáskor segítse a kormányzást mely az irányjelző aktiválásával kapcsolható be.
Ha a vezető aktiválja az egyérintéses indexet, a radarrendszer megbizonyosodik róla, hogy
a szomszédos sáv üres-e a sávváltás előtt.
Ugyancsak újdonság a modell esetében a Honda Automata Parkolást Segítő Rendszer (ti.
Honda Parking Pilot), ami megkeresi a CR-V befogadására alkalmas parkolóhelyeket, és
megmutatja az infotainment rendszer kijelzőjén, milyen helyzetbe álljon a vezető ahhoz,
hogy a rendszer megkezdhesse az automatikus manővert. A folyamat során a vezetőnek
semmit nem kell tennie, a radarok és az ultrahangos érzékelők segítségével a CR-V
önműködően kormányoz, halad és áll meg be- és kiparkolásnál. Az autó teljes környezetét
ellenőrző rendszer három egyszerű lépéssel – a hozzárendelt kapcsoló és az
érintőképernyő használatával – aktiválható, és nagyban csökkenti a szabadidő-autó
parkolásával járó nyűgöket.
Hála a korábbinál is kellemesebb tapintású felületeknek és a logikusan elrendezett, könnyen
felismerhető és használható kezelőszerveknek, a CR-V beltere egyértelműen luxus
színvonalat képvisel és prémium élményt nyújt.
A letisztult, zavaró részletektől mentes, alacsony műszerfalat nemcsak a „faltól falig”
szaladó, különleges levegőzőrostély teszi jellegzetessé, hanem a két nagyméretű digitális
kijelző is. A kormány mögötti, 10,2”-os digitális műszeregységet és az infotainment rendszer
9,0”-os képernyőjét úgy helyezték el, hogy ne akadályozza a vezetőt a kilátásban.
Az e:HEV és e:PHEV modelleket egyedi stílusjegyek különböztetik meg egymástól. Ilyen
például az e:HEV középkonzolján megfigyelhető, exkluzív, méhsejtrácsos mintázat, ami a
levegőzőrostélyt is díszíti – ezzel még szebb és sportosabb a CR-V beltere.
Persze felfedezhetőek közös vonások is, például sötét, illetve fekete színű, prémium hatású
részletek a műszerfalon és a kabin egyéb pontjain. Szintén feketék az alapáras bőrülések is,
melyeket merész varrásokkal tettek még látványosabbá és színvonalasabbá a Honda
alkotói.
Szériafelszereltség az első ülésfűtés is, sőt az Advance szinten ülésszellőztetés teszi még
kényelmesebbé az utazásokat.
A CR-V is megkapta a Honda által fejlesztett, úgynevezett teststabilizáló első üléseket.
Ezeknél feszes, műgyanta alapú szivacs borítja az ülőlapot, ami remekül tartja az egész
alsótestet, beleértve a derekat és a gerincet is. Alkalmazásával a csípőpozíció is ideálisabbá
vált, így még könnyebb a be- és kiszállás.
A hátsó sort illetően ugyancsak a felsőbb, D méretosztályba sorolható SUV-kat idézi a CR-
V. Korábbinál 16 mm-rel nagyobb lábtere a kategória legnagyobbja, és – a 16 lépcsőben
állítható – hátsó támlák 10%-kal jobban megdönthetőek, mint a kifutó modellnél.
A sokoldalúság jegyében pohártartó és számos pakolórekesz került az utastérbe, továbbá
méretes tárolódobozt ékeltek be az első ülések közé. Itt kapott helyet a letisztult és
ergonomikus elektronikus üzemmód-választó gomb is, mellyel minden fontos funkciót
elérhet menet közben a vezető, s mivel az újonnan tervezett, félig automatikus –
elektromosan 60˚, kézzel további 30˚-os szögben felhajtható – kartámasz roppant
kényelmes, mindig teljes komfortban utazhat.
Maximális használati érték – az aktív életvitel minden igényét kielégíti
Az új CR-V befogadóképesség, variálhatóság és használhatóság terén is új mércét állít a
kategóriában, ezáltal minden szempontból igazodik az aktív életvitelhez. Raktere például
osztályának egyik legnagyobbja: az e:HEV változatnál 587 literes, az e:PHEV-tulajdonosok
pedig további 72 literrel számolhatnak, ugyanis a padlószint két lépcsőben állítható.
A hátsó ülések 190 mm-t előre csúsztathatóak (ez 40 mm-rel több, mint az elődmodellnél), a
támlák ledöntése nélkül is betehetőek tehát a hosszabb tárgyak, s mivel a padló egy
darabból készül, teljesen sík és alacsonyra került, a bepakolás is egyszerű.
Mindezt továbbfejlesztett, motoros mozgatású csomagtérajtóval fejelték meg, amit új,
csendesebb, gyorsabban nyitó-záró emelőmodullal láttak el. Az elektromos mozgatású
ötödik ajtót nemcsak automatikus lecsukódásra is képes. Ha az „Elsétálás követő ajtózárás”
funkció aktív, önműködően lehatja a motor és zárja is reteszel.
A vadonatúj Honda CR-V formaterve átfogó frissítésen esett át, hogy még sportosabbá
váljon és még inkább prémium minőségérzetet keltsen. Szélesebb, hosszabb és még
stílusosabb lett, így komolyabb, céltudatosabb benyomást kelt.
A legújabb CR-V 10 mm-rel szélesebb és 80 mm-rel hosszabb, mint elődje, egyúttal
sziluettjét is átrajzolták kissé, hogy még sportosabb legyen az összhatás. A megnövelt
tengelytáv révén hátrébb kerülhettek az A-oszlopok és hosszabbá válhatott a motorháztető,
tovább fokozva a dinamikus megjelenést. A merész vízszintes vonalak és a 40 mm-rel
nagyobb tengelytáv dacára a CR-V hű maradt felmenőihez, de van egy kortárs művészi
csavar a koncepcióban.
Ezt hangsúlyozza ki a feltűnő, agresszív orr-rész, valamint a nagyobb, méhsejtrácsos
hűtőrács, ami magasfényű, fekete bevonatot kap. Akárcsak az utastérben, a karosszérián is
megfigyelhetőek olyan egyedi stílusjegyek, melyek megkülönböztetik egymástól az e:HEV
és az e:PHEV modellt. Utóbbinál például szélesebb, nyitottabb méhsejtrácsos légbeömlő
díszíti az autó orrát, hogy még agresszívebb és sportosabb legyen a CR-V.
Az alacsonyabbra helyezett ablak- és övvonal még letisztultabbnak láttatja a CR-V-t
oldalirányból. A minimalista megjelenés érdekében dolgozták ki a különleges kilincset is,
amelynél nincs kulcslyuk, a zár és maga a kilincs pedig egységet alkot, s közösen simul bele
a formavilágba.
A határozottabb alsó vonalak és a kettős kerékjárati ívek jóvoltából még nagyobbnak és
karakteresebbnek tűnik a CR-V, míg hátul a függőleges féklámpák és irányjelzők
kombinációja ad tanúbizonyságot a szofisztikált átalakulásról, azon túlmenően persze, hogy
azonnal felismerhetővé teszi a típust.
A Honda mérnökei sokat dolgoztak rajta, hogy a merész karosszéria aerodinamikai
szempontból is optimális legyen. A hűtőrács alatt megcsodálható, alacsony és széles alsó
lökhárító egyszerre hasznos és sportos, pláne, hogy az e:HEV modelleken automatikusan
nyílik, illetve záródik a rostély, hogy minél kisebb legyen a légellenállás és az üzemanyag-
fogyasztás. Két szélén apró légbeömlők nyílnak, melyek átvezetik a levegőt a lökhárítón, a
kerékjárati első végére pedig kis terelőlapkákat szereltek, hogy megakadályozzák a
légörvények kialakulását a kerekek körül. Ezeket optimalizált légáramlású A-oszlopokkal, sík
alsó padlólemez-borítással és speciális hátsó légterelővel egészítették ki, hogy ideális
legyen a CR-V alatti és körüli légáramlás, és nagy sebességnél is stabilan fusson.
Az új CR-V vásárlói hatféle fényezés közül választhatnak, közöttük olyan álomszép, a CR-V-
nél először elérhető színekkel, mint a Canyon River Blue Metallic, a Diamond Dust Pearl és
a Gold Titan Metallic. A Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl és Crystal
Black tónus már az előző modellhez is elérhető volt, s most is szerepel a palettán.
A kibővített színpaletta mellett számos egyéb díszítőelem fokozza az összhatást. Az e:HEV
modelleken matt fekete bevonatot kapnak a díszlécek és lökhárítók alsó részei, míg az
e:PHEV esetében magasfényű fekete festés vonzza a tekintetet a hátsó légterelőre, a külső
tükrökre és a hűtőrácsra.
A 18”-os, könnyűfém kerekek minden modellváltozathoz alapáron járnak, annyi
különbséggel, hogy az e:HEV-nél Shark Gray, az e:PHEV-nél pedig Berlina Black színben
tündökölnek.
A vadonatúj CR-V e:HEV és e:PHEV karosszériájának, illetve futóművének fejlesztésekor az
utasok maximális kényelme és biztonsága volt a legfőbb szempont. Az átdolgozott
kormánymű és felfüggesztés nem csak a vezetési élményt fokozza, a
kormányvisszajelzések is pontosabbá váltak és csökkent az alulkormányozottsági hajlam is.
A könnyebb, erősebb alapanyagok használata még merevebbé tette a CR-V platformját,
különösképpen, hogy a B-oszlopot, valamint a C-oszlop alját is jelentősen erősebbé tették. A
Civic és a HR-V esetében is használt szerkezeti ragasztókat immáron a CR-V-nél is
alkalmazza a Honda, ebből fakadóan a teljes kocsitest merevebb.
Elöl vadonatúj, présöntésű, alumínium segédkeret jutott szerephez, amivel 5 kg-ot faragtak a
CR-V tömegéből, egyszersmind elősegítették, hogy az első futómű-geometria szélsőséges
helyzetben se változzon számottevően, azaz a kerekek tapadása mindig maximális legyen.
Hátul szintén vadonatúj, nagy merevségű segédkeret „állt szolgálatba”, két merevítővel
kiegészítve a C-szelvényeknél, hogy ne deformálódjon a szerkezet és az abroncsok mindig
egyenletesen feküdjenek fel az útra. Mindemellett új hátsó gumiágyazásokat építettek be,
melyek csillapítási képessége 15%-kal jobb, mint a korábbi szilentblokkoké.
A Honda szakemberei arra is nagy gondot fordítottak, hogy a kormányzás – nagy
sebességnél is – pontos visszajelzéseket adjon és a vezető biztosnak érezze az autó
irányítását. Új például az elektronikus szervokormány vezérlőegysége, melynek
áttételezését is optimalizálták a mérnökök. A módosítás eredményeként nagy tempónál is
komoly biztonságérzetet nyújt a CR-V, kis sebességnél pedig könnyed, kiszámítható és
azonnal reagál a vezető utasításaira, akárcsak a Honda alacsonyabb építésű személyautói.
A CR-V-t úgy tervezték, hogy rossz minőségű aszfalton és terepen is könnyedén
elboldoguljon, s ne „hintázzon” vagy okozzon meglepetést a nagyobb úthibáknál se. Az
e:HEV esetében olyan lengéscsillapítókat alkalmaztak, melyek feszessége az
összenyomódás, illetve az útburkolat okozta rezgés mértékétől függ
Ezzel szemben az e:PHEV modelleket adaptív lengéscsillapító rendszerrel vértezik fel,
aminek működését az aktuális menetadatok (pl. a sebesség, a kereszt- és hosszirányú
gyorsulás, a dőlés mértéke) határozzák meg. „Normal” üzemmódban stabilitás és
menetkomfort tökéletes egyensúlya jellemzi az autót, míg Sportba kapcsolva feszesebb lesz
a csillapítás, nő a működési tartomány és még keményebb, precízebb a futómű, hogy
igazán magával ragadó legyen a vezetési élmény.
A nagyobb biztonságérzet és használati érték érdekében a CR-V e:HEV továbbfejlesztett,
vadonatúj vezérlőegységgel szabályozott összkerékhajtással is megvásárolható. Szemben a
CR-V-nél korábban alkalmazott, nagyobb sebességnél – a hajtási veszteségek elkerülése és
a nagyobb hatékonyság miatt – lekapcsoló összkerékhajtási rendszerrel, az új szerkezet
fokozott tempónál is bevonhatja a hátsó kerekeket a hajtásba, így gyors haladásnál,
kanyargós utakon is maximális lehet a tapadást. Ez azt jelenti, hogy az új, aktív vonóerő-
elosztású AWD rendszer minden körülmények között biztos úttartást garantál, nem
mellesleg a kedvezőbb NVH-érték (ti. zaj, vibráció és nyersesség) elérésében is
közrejátszik. A kardáncsukló átmérőjének csökkentésével sikerült visszafogni a forgási
sebesség ingadozását, ami a zajkibocsátás csökkenésével, illetve a menetkomfort
növekedésével járt.
A legújabb CR-V Normal, Sport és Econ üzemmódot kínál fel, ehhez társul az e:PHEV
esetében az EV (tisztán elektromos üzem) és az Eco-Assist (Hatékonyságot Növelő
Asszisztens) menetprogram. Mindemellett új Snow, azaz Hó üzemmód segíti a téli
közlekedést – ezt aktiválva még lágyabbá válik a teljesítményleadás, azaz kisebb a kerék
kipörgésének, valamint megcsúszásának esélye.
A vontatási kapacitást kis áttételű áthidaló tengelykapcsolóval és új Vontatási (Tow)
üzemmóddal fokozták a Honda szakemberei. 1 Munkájuk gyümölcseként a fékezett
vontatmány tömege az e:HEV-nél 750, az e:PHEV-nél pedig 1500 kg lehet,
következésképpen még rugalmasabb és sokoldalúbb lett a CR-V. Vontatási üzemmódba
kapcsolva 1 még könnyebb az emelkedők leküzdése, ugyanis a motor fordulatszáma
megemelkedik, és áthidaló tengelykapcsoló, valamint elektromos rásegítés fokozza a
kapacitást. A lejtőkön a Lejtmenet Szabályozó a vezető támasza: ha bekapcsolja, elég a
gázpedált kezelnie a biztonságos ereszkedéshez.
Az e:PHEV sajátossága a gázpedálba integrált kapcsoló mechanika, ami jelzi a vezetőnek,
hogy elérte a tisztán elektromos gyorsítás határát. Ha ezen a határon túlnyomja a pedált, a
belső égésű – a meghajtásért felelő - motor automatikusan bekapcsol és szinte
észrevétlenül bekapcsolódik a hajtásba, hogy maximális legyen a vonóerő. Ha erre a sofőr
nem tart számot, haladhat lassabban, és maradhat az elektromos tartományon belül.
A vadonatúj CR-V észrevétlenül simul bele a tulajdonosok pörgős hétköznapjaiba, átfogó,
tovább fejlesztett mobilkommunikációs és infotainment rendszert magában foglaló
elektronikai csomaggal óvva, segítve és szórakoztatva a felhasználókat.
A frissített HMI-t úgy tervezték, hogy a vezetőnek a lehető legrövidebb időre keljen levennie
szemét az útról, így még egyszerűbb és természetesebb a rendszer kezelése. A Head-up
kijelző immáron a szélvédőn jeleníti meg az információkat, így a vezető anélkül értesülhet a
menetadatokról, hogy levenné szemét az útról. Az új eszköz felbontása nagyobb, mint a
korábbié, és a vezetést segítő eszközök, valamint a navigációs rendszer üzeneteit is
megmutatja.
A navigációs rendszert úgynevezett Predictive Eco Assist-tal azaz Prediktív
Hatékonyságsegédlet egészítették ki, ami az útvonalon található lejtős útszakaszokat előre
monitorozza, figyelve azt, hogy az energia-visszanyerő fékrendszert hol lehet aktiválni, hogy
a lehető leghatékonyabb legyen a működése.
A CR-V e:PHEV szintén kiaknázza a navigációs rendszerben rejlő lehetőségeket, és úgy
osztja be az akkumulátorban tárolt energiát az út során, hogy minimális legyen az
üzemanyag-fogyasztás.
A CR-V e:HEV Elegance modellek kiváló hangzású, nyolc hangszórós hifivel gördülnek le a
gyártósorról, míg az e:HEV Advance és az e:PHEV Advance egyenesen a paradicsomba
repíti a zene szerelmeseit, ugyanis 12 hangszórós, prémium BOSE audiorendszeren
szólalhatnak meg a muzsikák.
A vezetővel szemben látható, 10,2”-os TFT-műszeregység rendkívül kifinomult. Minden
szükséges adatot megoszt a pilótával, s képes önműködően kiválasztani az éppen fontos
információkat, hogy ne a vezetőnek kelljen menet közben állítgatnia a rendszert.
Sötétben a – megnövelt teljesítményű – töltőpontok (1 Type A és 1 Type C elöl, valamint 2
Type C hátul) és a főbb gombok világítanak, hogy a lehető legegyszerűbb legyen a CR-V
használata.
Ezenfelül 15 W-os indukciós töltőt integráltak a műszerfali polcba, ami háromszor nagyobb
teljesítményű, mint a kifutó CR-V-é. Hogy a töltési teljesítmény állandó legyen, külön
ventilátort építettek be, ami segíti a gyors hőleadást.
Az e:PHEV modellnél a Honda által fejlesztett Digitális Kulcs névre keresztelt okostelefon-
alkalmazás új kommunikációs szolgáltatásokat tesz elérhetővé. A felhasználó többek között
távolról nyithatja-zárhatja a járművet, mi több, akár be is indíthatja az autót, akárcsak a
hagyományos kulccsal. Ráadásul a tulajdonosnak a Digitális Kulcs biztonságos
megosztására is lehetősége van, így több ember kaphat jogosultságot a kocsi kezelésére.
Végül, de nem utolsó sorban a középkonzol, a lábterek és a kilincsek kiváló minőségű, lágy,
LED megvilágítása a teljes utasteret hangulatosabbá teszi és a minőségérzetet növeli.