Itt az első európai elektromos Honda robogó

 

Bemutatták a Honda első európai, fiataloknak szánt elektromos motorkerékpárját.
Az EM1 e: roppant szórakoztató és kényelmes, tisztán elektromos üzemű városi jármű,
melynek hajtásáról a Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt, cserélhető
akkumulátorcsomag gondoskodik. Hátsó kerekébe épített villanymotorja 45 km/órás
legnagyobb sebességet, valamint 41,3 km-es hatótávolságot szavatol. Az alapfelszereltség
a digitális műszeregység, az ülés alatti tárolórekesz, az USB-aljzat, az utaslábtartó 1 , illetve a
csomagtartó konzol.
Az EM1 e: a Honda első európai elektromos kétkerekűje. Bemutatkozásával új időszak veszi
kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, vagy ennél
több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az
újdonság leleplezésével újabb fontos lépést tesz a Honda céljának megvalósítása felé,
miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbonsemlegessé tenni
Az EM betűszó az Electric Moped, azaz elektromos segédmotorkerékpár kifejezést takarja,
maga a típus pedig azon fiataloknak készül, akik könnyen kezelhető, szórakoztató,
károsanyag-kibocsátás nélkül haladó közlekedési eszközt keresnek maguknak városi
környezetbe. Kompakt, síkpadlós kialakításával és kifinomult stílusával kétségtelenül ideális
partner, s egyedi megjelenésével a Honda választékában is különlegességnek számít.

Eszményi társ rövid utakra, illetve iskolába, edzésre járni, s mivel csendes és nem bocsát ki
károsanyagot, az EM1 e: tökéletesen megfelel a modern városi közlekedésről alkotott
elképzeléseknek.

Mivel egyre több európai város korlátozza a belső égésű motorral felszerelt járművek
használatát, természetes, hogy az elektromos közlekedési eszközök is egyre nagyobb
példányszámban fogynak. A Honda egy friss, kiváló minőségű robogóval lép be erre a
piacra, remek közlekedési alternatívát kínálva a fiataloknak és a rövid távon ingázóknak.

Egy átlagos diák nagyjából 30 km-t tesz meg egy nap a városban, így az EM1 e:
kétségtelenül remek választás – könnyen kezelhető, csendes és környezetbarát. És ez csak
az első indok a sok közül.

Kompakt, könnyen használható és tiszta üzemű a friss, fiatalos stílusában fogant EM1 e:,
mindazonáltal számos hagyományos műszaki megoldást is felvonultat. Ilyen például az
erős, alul elvezetett váz, az első teleszkópvilla, a kétoldali hátsó rugóstag, az első tárcsa-,
illetve a hátsó dobfék – ezek mind a klasszikus robogókat idézik.

Újdonság viszont a hátsó kerékbe épített agymotor, valamint a Honda által fejlesztett Mobile
Power Pack e: akkumulátorcsomag, ami – a könnyű tölthetőség érdekében – bármikor
könnyedén kivehető, és a gyártó által biztosított berendezéssel akár otthon is feltölthető.

Az EM1 e: rendkívül gazdagon felszerelt modell. Egyebek mellett digitális műszeregység,
prémium minőségérzetet szavatoló kapcsolókonzol, hosszú, nagy méretű lábtartó, ülés alatti
tárolórekesz és USB töltőaljzat teszi vonzóvá. A tervezők nem feledkeztek meg az utas 1
lábtartójáról sem, sőt csomagtartó konzol és parkolást megkönnyítő oldaltámasz is szerepel
a felszereltség listán.

A hatótávolság 41,3 km, míg a végsebességet 45 km/órában határozták meg a Honda
mérnökei.
Az értékesítési folyamat ugyancsak újszerű. Legnagyobb előnye, hogy a vásárlóknak nem
kell az akkumulátorcsomag leadásával, illetve újrahasznosításával törődnie, ezeket ugyanis
– országtól függően – lízingelhetik vagy kölcsönözhetik is. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók az
EM1 e: teljes élettartama során abban a megnyugtató tudatban motorozhatnak, hogy a
Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag visszaforgatása megoldott.

A 2023-as modellévű EM1 e: az alábbi színekben lesz elérhető:
Pearl Sunbeam White (gyöngyházfehér)
Digital Silver Metallic (ezüstmetál)
Matte Ballistic Black Metallic (fekete)

Az EM1 e: hajtásáról 50 V-os, Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt
akkumulátorcsomag gondoskodik, amelynek tervezésekor hosszú élettartamra,
megbízhatóságra és kiváló minőségre törekedtek a vállalat szakemberei.
Egy töltéssel 41,3 km t tehet meg az EM1 e: vezetője, sőt ha ECON üzemmódba kapcsol,
akár a 48 km-t is elérheti a távolság, a Honda saját mérései szerint. Az akkumulátorcsomag
fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy időjárási viszonyoktól
függetlenül mindig a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, így a szélsőséges hőmérséklet és
páratartalom, valamint az erős rázkódás és rezgés sem befolyásolja működését.

Miként neve is sugallja, a cserélhető Honda Mobile Power Pack e: könnyedén kivehető a
motorból, tehát otthon is kényelmesen tölthető. A művelet roppant egyszerű: a felhasználó
kiveszi az akkumulátort, hazaviszi, csatlakoztatja a léghűtéses, hűtőventilátorral ellátott, 100-
240 V-os házi töltőhöz, és élvezi a – 270 W-os teljesítménynek köszönhető – rövid töltési
időt. Maga a töltőberendezés csak 5,3 kg, a töltöttségi szintről pedig négy LED visszajelző
lámpa tájékoztat. A Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag tömege nagyjából 10
kg, így könnyedén hordozható, különösképpen, hogy fület is elhelyeztek rajta.
A teljesen lemerült akkumulátor maximális feltöltéséhez nagyjából 6 óra szükséges, 25%-ról
75%-ra viszont mindössze 2,7 óra (160 perc) alatt feltölthető az egység. Akárcsak a Honda
többi terméke, a Honda Mobile Power Pack e: akkumulátorcsomag is elképesztően tartós, a
Honda saját tesztjei alapján akár 2500 alkalommal is újratölthető anélkül, hogy
számottevően csökkenne kapacitása.
A kerékbe épített agymotor névleges teljesítménye 0,58 kW (0,79 LE), de akár 1,7 kW
(2,312 LE) leadására is képes. ECON üzemmódban a vezérlő elektronika 0,86 kW-ra (1,17
LE-re) korlátozza a leadott teljesítményt. Az EM1 e: legnagyobb sebessége 45 km/óra, és
mászóképességére sem lehet panasz, tekintve, hogy 75 kg-os terhelésnél 10˚-os lejtő
leküzdése sem okozhat problémát számára. ECON üzemmódban lágyabbá válnak a
gázreakciók és valamelyest csökken a végsebesség, ugyanakkor a megtehető távolság kb.
48 km-re gyarapszik.
A karcsú és kompakt EM1 e: stílusa eltér belső égésű motorral felszerelt testvéreitől – orr-
részét kifinomult, természetes vonalak határozzák meg, míg hátulja inkább szögletes.
A 12 voltos akkumulátor nem csak a fedélzeti elektronikát látja el elektromossággal, a
minden elemében LED világítási rendszert is táplálja. A letisztult, könnyen leolvasható
digitális műszeregység minden fontos információt megjelenít, beleértve az akkumulátor
töltöttségi szintjét is.
Az ülés alatti tárolórekesz befogadóképessége 3,3 liter, az idomzat bal oldalán kialakított
zsebben pedig könnyedén elfér egy félliteres ásványvizes palack. Ráadásként a jobb oldalra
USB töltőaljzatot szereltek, amellyel mobileszközeiket, például telefonjukat tölthetik a
felhasználók. Hogy a lehető legmagasabb legyen a használati érték, kis kampót helyeztek el
az ülés előtt. Ide például táskát, zacskót akaszthat a tulajdonos.
A kapaszkodóként is szolgáló csomagtartó konzol ugyancsak az alapfelszereltség része,
miként az utaslábtartó 1 is, ami felhajtva lágyan belesimul az idomzatba.
A 35 literes túradoboz és a felszereléséhez szükséges, speciális tartókonzol extraként
rendelhető meg a modellhez.
Az EM1 e: számtalan jövőbe mutató, innovatív alkatrészt sorakoztat fel, de a szakavatott
szem klasszikus részegységeket is felfedezhet. Közéjük tartozik a kifejezetten hatékony,
könnyed kezelhetőséget és kiváló menetkomfortot biztosító, kis tömegű futómű is, ami még
magabiztosabbá teszi a pilótát. Kimagasló képességei dacára az EM1 e: rendkívül kompakt
szerkezet, hossza csupán 1860 mm, és ülőlapja is csak 740 mm-re esik a talajtól. Szabad
hasmagassága 135 mm, és a tömegadat is káprázatos: akkumulátorral együtt is csak 95 kg-
ot nyom az EM1 e:.
Az alul elvezetett váz tartós acélból készül, elöl 31 mm-es teleszkópokból összeállított villa
kapcsolódik hozzá, míg hátul kétoldali rugóstagok gondoskodnak a lenyűgöző
menetkomfortról. A villaszög 27°, az utánfutás 77 mm, a tengelytáv 1300 mm.
Hogy a lehető legjobb legyen a tapadás, az első abroncs 90/90 R12, a hátsó 100/90 R10
méretű és korszerűek a kerekek is, ugyanis az első alumíniumöntvényből, a hátsó pedig
acél és alumínium felhasználásával készül. A 190 mm-es, egydugattyús féknyereggel
társított első tárcsára, illetve 110 mm-es klasszikus dobfékre épülő, kombinált fékrendszer
(CBS, Combined Brake System) lineárisan felépülő fékerővel és könnyű kezelhetőséggel
járul hozzá a biztonságos motorozásokhoz. Amennyiben a vezető a hátsó féket használja, a
CBS vezérlőrendszere önműködően elosztja a fékerőt az első és a hátsó fék között.

Oszd meg ezt a cikket!