Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal válik széndioxidmentessé a Toyota

 

A VDL Groep a már meglévő nehéz tehergépjárműveket zéró károsanyag-kibocsátású teherautóvá
alakítja át a Toyota üzemanyagcellás moduljainak beépítésével, a Toyota logisztikai partnerei pedig az
új üzemanyagcellás teherautókat használják majd a Toyota Európa logisztikai hálózatán belül. A
Toyota logisztikai hálózatának széndioxid-mentesítése újabb fontos lépést jelent a vállalat általános
karbonlábnyomának csökkentése felé.
A Toyota Európa egyesítette erőit a holland VDL Groeppel, hogy a Toyota üzemanyagcellás technológiáját
használva betörjön a zéró emissziós, nagy teherbírású hidrogénes teherautók európai piacára. Az
együttműködés célja a közúti logisztikai szektor széndioxid-mentesítésének felgyorsítása, ami fontos tényező
a Toyota Európa azon céljainak teljesítésében, hogy 2040-ig teljes mértékben karbonsemlegesek legyenek.
A vállalat jelentős potenciált lát abban, hogy hidrogénes teherautókat használjon logisztikai útvonalainak
széndioxid-mentesítésére. 

A hidrogénrendszerek kisebb tömege nagyobb hasznos terhet tesz lehetővé, a
hidrogén gyors utántöltése pedig elengedhetetlen a magas kihasználtságú szállításhoz. Hidrogénnel olyan
gyorsan feltankolható egy teherautó, akárcsak dízel társai, és a teherautók használati szokásai a nagyobb
mennyiségű hidrogén iránti igényük miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a legforgalmasabb útvonalak
körüli fenntartható infrastruktúrák kialakításában.
„A VDL Special Vehicles hisz a zéró emissziós jövőben a közepes és nagy teherbírású on- és offroad
járművek terén. Ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Toyota Európával együtt dolgozhatunk ezen az
innovatív technológiai projekten, amely lehetővé teszi számunkra, hogy kiterjesszük tevékenységünket a
hidrogénhajtások terén.” – fogalmaz Hans Bekkers, a VDL Special Vehicles kereskedelmi igazgatója.
Már idén nyáron megkezdődik a tesztüzem
A VDL Groep 2023 nyarára megépíti az első üzemanyagcellás teherautót, majd 2023 őszén további
járműveket gyártanak és tesztelnek a Toyota Európa logisztikai útvonalain. A projekt megszilárdítja az
üzemanyagcellás teherautók üzembe helyezésével kapcsolatos tanulságokat, és tovább támogatja a vállalat
hosszú távú elképzelését a logisztika széndioxid-mentesítése és a Toyota szénlábnyomának csökkentése
terén a személygépjárművek elektrifikációján túl.
„Izgatottan várjuk, hogy elkezdhessük ezt a projektet a VDL Groeppel, mivel ez lehetővé teszi számunkra,
hogy tovább csökkentsük az alkatrészeink, járműveink és szervizalkatrészeink hosszú távú szállításával járó
széndioxid-kibocsátást. A nehéz tehergépjárművek továbbra is fontos pillére maradnak a multimodális
stratégiánknak, és a Toyota üzemanyagcellás moduljainkkal felszerelt zéró kibocsátású teherautók
bevezetése erős hatással lesz logisztikánk általános széndioxid-kibocsátásának csökkentésére.” – avat be
Leon Van Der Merwe, a Toyota Motor Europe ellátási lánc alelnöke.
A hidrogén üzemanyagcellás teherautók óriási emissziócsökkentést hozhatnak a logisztikában
Az üzemanyagcellás teherautók kulcsszerepet játszanak a tágabb európai hidrogén-ökoszisztéma
növekedésében is, erősen támogatva a közlekedés széndioxid-mentesítését és az ökológiai energiaátállást. A
nehéz tehergépjárművek kulcsfontosságúak a hidrogén iránti egészséges kereslet és kínálat
megteremtésében. A jövedelmező visszacsatolási hurok ösztönözni fogja a fenntartható infrastruktúra
fejlesztését, miközben lehetővé teszi más új mobilitási eszközök megjelenését. A hidrogénes teherautók
infrastruktúrája egyszerűen kiterjeszthető más hidrogénjárművekre, amelyek ugyanazokat a hidrogén-
töltőállomásokat használják. Ez az új teherautó-projekt egy a sok közül, amelyeket a Toyota a közelmúltban
több partnerrel – köztük könnyű haszongépjárművek, hajók, vonatok és buszok esetében – elindított azzal a
céllal, hogy felgyorsítsa a hidrogéngazdaságra való átállást.
A VDL Special Vehicles
A VDL Special Vehicles az on- és offroad járművek akkumulátoros elektromos és hidrogénes megoldásainak
szakértője. Bérgyártóként gyártási kapacitást biztosít zéró károsanyag-kibocsátású járművek (alkatrészeinek)
kis- és közepes méretű sorozataihoz. Ezen túlmenően számos területen nyújt támogatást az iparági szereplők
számára a termékfejlesztéstől, a prototípus-készítésen és a zéró emissziós hajtásláncok tanúsításán át,
egészen az alternatív hajtásláncok teljeskörű fejlesztéséig. A VDL Special Vehicles lehetővé teszi ügyfelei
számára, hogy olyan járműmegoldásokat kínáljanak, amelyek tisztább hellyé teszik a világot. A vállalat
háttere az autóbuszok alvázainak fejlesztésében és gyártásában rejlik, különféle alkalmazásokhoz. A vállalat
ezekre a tapasztalatokra alapozva kezdte el több mint 20 évvel ezelőtt a zéró emissziós hajtásláncok
fejlesztését. Ezt a tudást és tapasztalatot az elmúlt két évtizedben felhasználták különféle hidrogénes és
akkumulátoros elektromos megoldások kifejlesztésére közepes és nehéz közúti járművek, például buszok és
teherautók számára. A vállalat mérnöki csapata képes ezeket és más megoldásokat integrálni a meglévő,
harmadik féltől származó járművekbe. Ilyenek például az építőipari, mezőgazdasági, kikötői vagy repülőtéri
berendezések. Ezen túlmenően a vállalat szerződéses gyártóként lehetőséget kínál harmadik feleknek arra,
hogy zéró károsanyag-kibocsátású járműveiket üzemeinkben gyártsák le.
A VDL Special Vehicles a VDL Groep nemzetközi, ipari családi vállalkozás része, amelynek központja a
hollandiai Eindhoven Brainport régióban található. 1953-ban alapították, és most, 70 évvel később, 2017 óta a
harmadik Van der Leegte család generációja áll a csoport élén. A VDL Groep több mint 16.000 alkalmazottat
foglalkoztat, és 19 országban működik. A csoport több mint 100 működő vállalatból áll, mindegyik saját
szakterülettel, intenzíven együttműködve. E vállalatok tevékenysége a VDL öt világában foglalható össze:
Tudomány, Technológia és Egészségügy, Mobilitás, Energia és Fenntarthatóság, Infratech és Foodtech. Az
összesített éves bevétel 2022-ben 5,752 milliárd eurót tett ki.
A Toyota Európa
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint
alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási
és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint
11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült
Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található.
Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek
tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU,
Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok)
mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2022-ben a TME 1.080.975 járművet értékesített
Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve.
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás
mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és
fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”.
Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját
kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki
támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz,
a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a
karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet
betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását
Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a
régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.
A Toyota a hidrogént a karbonsemlegesség egyik kulcsfontosságú építőkövének tekinti, amely
üzemanyagcellás technológiát alkalmaz a mobilitás és a közlekedésen túlmutató gazdaság érdekében. A
hidrogén éllovasaként a Toyota fejlett üzemanyagcellás technológiája már használatban van
személygépjárművekben, buszokban, teherautókban, vonatokban, tengeri és helyhez kötött
berendezésekben számos üzleti ügyfél és más gyártó által. A régióban tapasztalható növekvő kereslet
kielégítésére a TME 2022 januárjában megkezdte a 2. generációs kompakt üzemanyagcellás modulok
gyártását Európában. Az infrastruktúrát illetően a Toyota hosszú távú elképzelése, hogy a 700 bar nyomást
szabványként állítsa be az üzemanyagcellás elektromos járművek és termékek esetében.

Oszd meg ezt a cikket!