Fürge ingázó a NIU-tól
A1 vagy A1B jogsival vezethető, mint a 125-ösök, de fürgébb, gyorsabb a nyolcadlitereseknél.
Beszédes név: NIU MQi 100
Duplán kiérdemelte a NIU robogója a 100-as elnevezést, hiszen végsebessége meghaladja a 100 km/órát, és hatótávja is háromszámjegyű, vagyis egy átlagos ingázónak elég hetente egy-két alkalommal töltenie.
Végsebességéről szerényen úgy nyilatkozott a gyártó, hogy 100 km/óra feletti, ami sokatmondó, ugyanis a korábban kipróbált MQi GT EVO-ról ugyanezt állították, mégis csak 115 körül fogyott ki a szuszból a fürge robogó, mely hasonló technikára épül, mint az MQi 100. Az sem okoz gondot az MQi-nak, ha napi több mint száz kilométer vár rá, ugyanis a 4. generációs NIU aksik 4-5 óra alatt nulláról, teljesen feltölthetőek, vagyis akár munka közben is pótolhatóak a kimotorozott amperek a 72 voltos feszültségű és 2 x 26 Ah-s telepekben.
Feltűnően nagy, közel 3,8 kWh-s aksicsomag felel a motor mozgatásáért, amivel több mint 100 km-es hatótávot ér el a NIU. Az üzemeltetési költségekre jellemző, hogy a töltés 2-300 forintba kerül, azaz kilométerenként 2-3 forintból motorozhatsz az MQi-val
Mivel csak 128 kilóval mérlegel, a tologatása, mozgatása sem okoz gondot, ráadásul így a terhelhetőség is örvendetesen nagy – a megengedett össztömeg 275 kg, tehát két átlagos, 70 kilós felnőtt mellett némi csomag is vihető a kétszemélyes, zöldrendszámos motorral. Persze a fenti erényeknél is fontosabb, hogy akinek csak A1-es (vagy autóból átülve A1B-s) jogsija van, a 6,5 kW-os csúcsteljesítményű NIU-val olyan fürge motort kap, amivel a 250-es és a 400-as riválisok gyorsulását élheti át, de ehhez nem lesz szüksége újabb vizsgára és A2-es vezetői engedélyre.
Így aztán városban könnyen maga mögött hagyja a lámpáknál a kocsikat, és azok a települést elhagyva sem előzgetik vissza, hiszen 100 km/óra feletti végsebességével a NIU MQi 100 – és a márka többi csúcsrobogója – lazán tartja a közlekedés tempóját.