A FIAT Professional bemutatja az új Doblò és E-Doblò modelleket
A FIAT PROFESSIONAL bemutatja az új Doblò és E-Doblò párost, annak a típusnak a harmadik generációját,
amely két, egymást kiegészítő személyiséggel bír. A városi közlekedést pihentetőbbé és sokkal
biztonságosabbá tevő innovatív, eredeti megoldásoknak köszönhetően az új Doblò haszonjárműként a
felhasználók legszigorúbb elvárásainak is megfelel.
Az új E-Doblò bemutatásával a márka folytatja az elmúlt években útjára indított villamosítási folyamatot: a
FIAT arra törekszik, hogy 2024-től tisztán elektromos új modelleket vezessen be Európában, 2027-től pedig
kizárólag villanymotoros járműveket forgalmazzon. Az új E-Doblò a FIAT PROFESSIONAL palettáján is a
harmadik akkumulátoros elektromos modell az E-Ducato és az E-Scudo után.
A kompakt furgon legújabb kiadásaként az új Doblò a variálhatóság, a hasznos terhelhetőség és a biztonság
terén egyaránt a maximumot nyújtja. A rugalmasan alkalmazkodó, tágas Doblò minden ügyfél igényeinek
tökéletesen megfelel, így optimális eszköz a város meghódítására. A Doblò Van akkumulátoros elektromos
hajtáslánccal, valamint belső égésű motorokkal egyaránt elérhető.
FIAT PROFESSIONAL DOBLÒ: MEGBÍZHATÓ TÁRS, MÁGIKUS SZOLGÁLTATÁSOKKAL
Megerősítve legendás sokoldalúságát, az új Doblò kétféle karosszériahosszal és háromféle konfigurációban
(furgon, crew cab, kombi) elérhető, sokszínű hajtáslánc-választéka pedig minden elvárást kielégít.
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a jármű által kínált utazási komfortra, és a kezdetektől szem előtt
tartották azoknak a felhasználóknak az igényeit, akik naponta nyolc órát vagy még több időt töltenek
járművükben. Az volt a cél, hogy pihentető, stresszmentes munkakörnyezetet teremtsenek, és ennek
érdekében kiemelt figyelmet fordítottak a zajszigetelésre, valamint az ütéseket és rezgéseket elnyelő
futómű-kialakításra.
A Doblò „mágikus szolgáltatásainak” jóvoltából a gépkocsi a lehető legtöbbet nyújtja a modularitás, a
fenntarthatóság és a biztonság terén, így válik az ügyfelek még megbízhatóbb, még sokoldalúbb, még
inkább alkalmazkodóképes munkatársává.
A Magic Cargo rendszer jóvoltából 0,5 m3-rel bővíthető a raktér kapacitása, illetve lehetővé válik hosszú
tárgyak – pl. akár 3,4 méter hosszú csövek vagy létrák – elhelyezése. Ha ennél is több helyre van szükség, az
utasoldali ülés megemelhető, az alatta található rekesz pedig ideális dobozok és törékeny tárgyak
elhelyezésére. Egy forgatható asztalka jóvoltából pedig akár mobil irodaként is helyt állhat a Doblò belső
tere.
Nem kevésbé varázslatos a Magic Mirror: egy 5 colos képátlójú, digitális visszapillantó tükör, amely három
különböző nézetet kínál: a hagyományos visszapillantó tükör képe mellett megjeleníthető rajta a teljes
holttér képe, illetve tolatókameraként is szolgálhat; a jobb látási viszonyok egyben fokozott biztonságot is
jelentenek.
Végezetül az E-Doblò változatnál elérhető Magic Plug, avagy mágikus csatlakozó lehetővé teszi, hogy a
hajtóakkumulátort speciális átalakítások (pl. raktérhűtő vagy elektromos munkapad) energiaigényének
kielégítésére használjuk.
A modell tisztán elektromos hajtáslánccal is élvonalbeli hasznos terhelhetőséget kínál. Az E-Doblò mindkét
tengelytávval 800 kilogrammot szállíthat, és akár 2 Euro-raklap is elfér a raktérben. A belső égésű motorral
szerelt Doblòk maximális teherbírása akár az egy tonnát is eléri.
A hosszú (Maxi) és rövid tengelytávú kivitelben egyaránt elérhető Doblò minden feladatra készen áll: a
nyújtott variáns a Magic Cargo funkciónak köszönhetően akár 4,4 köbméteres raktérrel rendelkezik. A
hosszú tengelytávú, dupla üléssoros Crew Cab kivitelben kivételesen jól variálható a férőhely és a raktér
kapacitása, hála annak az eltolható válaszfalnak, amellyel igény szerint bővíthető az egyik vagy a másik.
A tisztán elektromos kivitel mellett kétféle dízelmotoros változat is rendelkezésre áll: az 1,5 literes motor
100 lóerős kiviteléhez kézi sebességváltó társul, míg a 130 lóerős variáns kézi, illetve nyolcfokozatú
automata sebességváltóval egyaránt rendelhető. A kínálatot egy 110 lóerős, 1,2 literes benzinmotor teszi
teljessé.
100% AKKUMULÁTOROS ELEKTROMOS, KOMPROMISSZUMOK NÉLKÜL
Az új E-Doblò 50kWh kapacitású akkumulátort és 100 kW csúcsteljesítményű villanymotort kapott,
elektromos hatótávolsága a WLTP ciklus szerint meghaladja a 280 kilométert. Az új motornak köszönhetően
az új E-Doblò végsebessége eléri a 130 km/órát; a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. A
zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat felülmúlhatatlan sokoldalúságot és a kategória legjobb
tölthetőségét kínálja: a gyorstöltés funkció akár 100 kW-os teljesítményű egyenáramú töltést tesz lehetővé,
amivel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor.
Az autó háromféle – normál, öko és power – üzemmódot kínál. Ezek eltérő karakterrel ruházzák fel a
járművet: a 'normál' üzemmód átlagos forgalomban, mindennapi használat során optimális; az 'öko'
kifejezetten takarékossá teszi az E-Doblòt; míg 'power' fokozatban kiemelkedő csúcsteljesítmény áll a
vezető rendelkezésére.
Az akkumulátorcsomag beépítéséhez nem volt szükség a jármű szerkezeti módosítására. Az E-Doblò Van
pontosan ugyanolyan méretekkel és jellemzőkkel rendelkezik, és ugyanazokban a konfigurációkban
elérhető, mint belső égésű motorral szerelt társai.
BIZTONSÁGI SZOLGÁLTATÁSOK, FEJLETT VEZETŐTÁMOGATÓ RENDSZEREK
Az új Doblò aktív biztonsági és védelmi rendszerei a vezetőt támogatva biztonságossá és stresszmentessé
teszik az utazást. A modell nem kevesebb, mint tizenhét fejlett biztonsági és vezetőtámogató (ADAS)
funkciót kínál, és ezzel a kategória élvonalába emelkedik.
Alapfelszerelésként kínált rendszerek (a személyszállító modellváltozaton):
Közúti jelzőtáblák automatikus felismerése;
Az ütközés kockázatát mérséklő, aktív vészfékrendszer;
Sávban tartó rendszer, amely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű elhagyná a forgalmi sávot, majd
fokozatosan visszatéríti a gépkocsit a helyes irányba;
Holttér-felügyelet, amely a visszapillantó tükrök holtterében megbújó járművekre figyelmezteti a
vezetőt az előzés megkezdésekor
Vezető éberség-felügyelet, amely észleli, ha lankad a vezető figyelme, és ilyenkor jelzi a vezetőnek, hogy
ideje pihenőt tartani.
Hogy a Doblò minden helyzetben a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és hóban, sárban vagy homokban
is maximális tapadást biztosítson, a modell haszonjármű kivitelét Grip Control rendszerrel szerelték fel
(opcionális). Ezen kívül az ereszkedés-szabályozó rendszer tökéletesen kézben tartható haladást tesz
lehetővé 3%-nál meredekebb lejtőkön.
A head-up kijelző jóvoltából a vezető anélkül tájékozódhat a legfontosabb információkról, hogy le kellene
vennie a tekintetét az útról és a forgalomról; az első és hátsó parkolóradarok, valamint a tolatókamera
pedig egyszerűvé és biztonságossá teszik a parkolás műveletét.
A vadonatúj Doblò és E-Doblò a Stellantis spanyolországi üzemében, Vigóban készül, kihasználva a
méretgazdaságosság előnyeit. A vadonatúj Doblò a más Stellantis márkákat is kiszolgáló, sikeres K9 kódjelű
program keretében valósult meg.