65 éves a Yamaha Motor

 „Motorkerékpárblokkok próbagyártásába szeretnék kezdeni.” Genichi Kawakami ezekkel a szavakkal indította útjára a Yamaha Motor Companyt 1953-ban.

 

 

 

 

A Nippon Gakki – akkoriban így hívták a Yamaha vállalatot – elnökének, Kaichi Kawakaminak idősebbik fia iskolái elvégzése után a korabeli japán szokás szerint apja nyomdokaiba lépett. Kitartóan lépegetett felfelé a ranglétrán, és 1950-ben, mindössze 38 évesen már maga is a Nippon Gakki elnöki székében ült, mely akkoriban már igen tőkeerős nagy cég volt a hangszergyártás és elektronikai üzletága révén.

Történt, hogy Genichi Kawakami éppen azon tanakodott, hogy milyen irányba tudná továbbfejleszteni a céget. Az egyik üzemükben porosodott néhány megmunkáló berendezés, amelyekkel a II. világháborúban orgonasípok helyett repülőgép-propellereket gyártottak, így felmerült benne, hogyan lehetne ezeket újra munkára fogni. Fiatal kora ellenére meglehetősen bölcs ember volt, így aztán nem kapkodta el a döntést. Feltérképezte a lehetőségeket, végeztetett egy halom kutatást, mire kiagyalta, mi legyen a cég új terméke. Szóba jöttek a varrógépek, de az a piac eléggé lefedett volt már ebben az időben. Aztán a robogók, majd az autóalkatrészek, és felmerült a háromkerekű kishaszonjárművek gondolata is, de szerencsére nem ragadt le ennél a vitathatatlanul hasznos, ám unalmas ötletnél sem. És jött az isteni sugallat: legyen motorkerékpár!

Oszd meg ezt a cikket!