Ismét diadalmaskodott a Honda a Red Dot Design-on
A 2023-as Red Dot Design Awards-on nemcsak a Civic e:HEV és a Civic Type R
győzedelmeskedett, hanem két Honda motorkerékpár, a CB750 Hornet és az XL750
Transalp is.
Ez igen tiszteletre méltó teljesítmény, hiszen a nemzetközileg elismert Red Dot Design
Awards-on olyan termékeket díjaznak, melyek esztétikum, használati érték, tudás és
innováció terén egyaránt kimagasló színvonalat képviselnek. A zsűri ötven szakembere
teszteli és értékeli a benevezett tárgyakat. Az elbírálás során a vásárlók legfrissebb
technikai, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi elvárásait veszik figyelembe.
– A Honda idén ünnepli fennállásának 75. évfordulóját, így különösen nagy öröm
számunkra, hogy újfent diadalmaskodtak autóink és motorkerékpárjaink a Red Dot
termékdizájn-kategóriájában. Ez egy fantasztikus elismerése fejlesztési folyamatainknak.
Hisszük, hogy emberközpontú, használhatóságot középpontba helyező tervezési filozófiánk
a jövőben is meghozza majd gyümölcsét, és további Red Dot díjakat zsebelhetünk be –
mondta el Toshinobu Minami a Honda R&D Co., Ltd. tervezőközpontjának ügyvezető
igazgatója . – Ezek a díjak elsősorban a kutatás és fejlesztési csapatunk termékfejlesztésért
felelős tagjainak munkáját dicsérik. Szívvel-lélekkel dolgoznak a vásárlókért, illetve a
felhasználókért, akárcsak maga a Honda, ami a jövőben is emberközpontú fejlesztésekre
törekszik majd, és mindent megtesz azért, hogy izgalmassá tegye termékeit.”
A vadonatúj, ferdehátú Civic e:HEV tervezésekor „üdítő, jó kedvre derítő” autó elkészítésére
törekedtek a formatervezők és mérnökök, ezért arra fókuszáltak, hogy a külső és a belső tér
egyaránt megkönnyítse mitöbb, jobbá tegye az tulajdonosok és utasaik életét. E
megközelítés eredménye a korábbinál alacsonyabban, „elsimított” tetővonal és a szintén
alacsonyabbra helyezett övvonal, melynek révén még nagyobb üvegfelületeket alakíthattak
ki a szakemberek. A nagyobb szélvédőknek és ablakoknak köszönhetően valóban üdítő,
mondhatni, légies az utastér, akárcsak a korábbi Civic modellek esetében.
Emellett a márka „Az ember a gép előtt” (Man Maximum, Machine Minimum, MM) filozófiája
is érvényre jutott, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, az emberek pedig a lehető
legnagyobb helyet kapták az autóban, ráadásul a színek, a kiváló alapanyagok és a
minőségérzetet fokozó érintkezési pontok is a páratlan felhasználói élményt szolgálják. A
hibrid hajtáslánc részegységeinek intelligens elhelyezése sportos megjelenésű,
mindazonáltal tágas utasteret rejtő karosszéria megalkotását tette lehetővé.
Az Ultimate Sports 2.0 projektnév alatt fejlesztett, vadonatúj Civic Type R az alapmodell
sportos, letisztult megjelenését örökölte, de nagyobb kerékjáratokat, aerodinamikailag
hatékony formai kialakítású, 19”-os kerekeket és komoly leszorítóerőt gerjesztő hátsó
szárnyat kapott, azon túlmenően, hogy agresszív, pályaorientált stílussal ruházták fel a
Honda mérnökei. Beltere az ikonikus ősök előtt tiszteleg, így piros szőnyegek és első
kagylóülések fogadják az utasokat, akikre az új, könnycsepp formájú, fém váltógomb és a
digitális műszeregység is nagy hatást gyakorolhat.
A CB750 Hornet motorkerékpárt ugyancsak termékdíjjal jutalmazták. Az emblematikus név
egy középkategóriás, csupasz sportmotort jelöl, mely felmenőinek legjobb tulajdonságait
mentette át a jelenkorba. Masszív, merev, acél hídváza soros, kéthengeres, 755 cm3-es
erőforrást fog közre. A Honda római K+F központjában dolgozó szakemberek kortárs,
agresszív vonalak meghatározta stílusban tárták a nagyközönség elé azt a technikai
szépséget, amit a típus képvisel. Az újdonság legjellegzetesebb pontja kétségtelenül az
üzemanyagtartály, melyet a lódarazsak szárnya ihletett és streetfighterhez méltóan erőt,
illetve sportosságot sugall.
A Red Dot döntőbizottságát az új XL750 Transalp is lenyűgözte. Ez a crossover közel egy
évtized kihagyás után jelent meg ismét a Honda választékában, s kifejezetten a motorosok
új nemzedékének készül. Hajtásáról ugyanaz a 755 cm3-es soros, kéthengeres
gondoskodik, ami a Hornetéről is, így jóval erősebb, mint legendás felmenője, az XL600V
Transalp, nem mellesleg modernebb megjelenés, kiváló időjárás-védelem és átlagon felüli
aerodinamikai hatékonyság jellemzi. Letisztult, egyszerű és áramvonalas, ugyanakkor
kellőképpen magas ahhoz, hogy földutas kalandokra is ideális legyen.
Az idei eredménnyel a Honda Red Dot díjainak száma elérte a 13-at. A márka termékeit
2020-ban tüntették ki először, akkor a Honda e a legrangosabb, Best of the Best névre
keresztelt kategóriában vívta ki az elsőséget. Be is került a különleges kortárs formaterveket
felsorakoztató Red Dot Design Museum gyűjteményébe, miként a CBR1000RR-R Fireblade
SP gyorsasági motort is megtekinthetik az érdeklődők.